Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lærene sa etter oppfordring etter elevens foreldere om deres barn har et syndrom. det gør meg ingen ting ,men vet dere hva som blir sagt til de andre elevene om denne eleven hva som er "galt" hvorfor den er san og gjør san eller var info til oss så vi skal informere/fortelle vårt barn om denne eleven.? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg forstår innlegget ditt riktig, altså at du spør hvorvidt vi vet hvilken informasjon læreren i samarbeid med en elevs foreldre har gitt medelevene om denne elevens syndrom - så er svaret nei. Det vet vi ikke. Læreren gjør, og om du lurer er nok tingen å spørre ham/henne.

Skrevet

Pila har rett =)

Det varierer litt etter hva eleven selv ønsker og hva foreldrene ønsker. Ring læreren i morgen eller send en mail.

(Er selv lærer og oppfordrer alltid foreldre til å sende mail hvis det er mulig. Ofte vanskelig å få tid til å snakke i telefon)

Skrevet

nei ikke helt jeg ment om elever fikk/får beskjed han/ho har det og det og der for han/hu gjør opfører seg andeledes . når de har en et syndrom eller sykdom av skolen

eller det er vi foreldere som må opplyse om det

jeg tenkte litt på det for er ikke noe taushetlagt?

Skrevet

Litt usikker på hva du mener-er det slik at du lurer på om dere som foreldre skal fortelle barna deres om denne eleven og han/hennes syndrom? Eller om lærerne forteller de andre elevene om dette syndromet? Kan være at foreldrene til eleven vil opplyse de andre foreldrene om syndromet til barnet, for da å gi en forklaring på han/hennes adferd. Lærerne burde videre fortalt hva dere skulle gjort med denne informasjonen-om dere skal gå hjem og forklare barna deres om dette eller om lærerne gjør dette på skolen. Iom at alle foreldrene får vite om dette, er det nok mest sannsynlig at de også vil at medelevene også skal få vite om det. Kan hende dette ble litt uklart, men hør med læreren om du lurer på hvordan du skal håndtere denne informasjonen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...