avent1 Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Dette er helt sinnsykt vondt. Hadde det sist svangerskap og. Det er som om det ligger en verkebyll inni der og sprer vondter. Nesten uutholdeligt til tider. Legen finner ikke ut hva det kan være, men det er jo NOE.......
Amanda- Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 ja takk!! det har jeg... kjennte det først når jeg hostet... så trodde det var gangsperr,,, men det er ikke helt bak på ryggen.. der som nyrene ligger... så nå må jeg kanskje inn på sjekk.. venter på tlf.. urk.. skal alltid være noe...
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Hei hei, kasnkje jeg kan hjelpe:) Når jeg ser at du skriver det er uutholdelig tenker jeg gallestein. Det har jeg, fikk det dette svangerskapet og sjansen er større for å få det når man er gravid. Var inne flere ganger på legevakten før en lege koblet dette. Tok UL men de fant ingen steiner, men hos meg kan de ligge i gallegangene og det gjør skikkelig vondt. Til tider har jeg ikke klart å holde ut nesten, griner og skriker av smerter. Måten det i utgangspunktet fungerer er når man spiser feit mat, da begynner galleblæra å produsere galle, har du steiner der da så klemmer blæra på disse å det gjør utrolig vondt. Legen min sier dette er noen av de vondeste smertene vi kan oppleve sammen med nyrestein. Hør med legen din neste gang du er der. Etter 6 måneder med tortur fikk jeg endelig noe smertestillenede som jeg tar når det blir gale, det hjelper på. BAre paracet hjelper ingenting om du har prøvd det. Har prøvd å passe på hva jeg spiser men kan være supersunn en dag og få anfall og spise på mcdonald en annen dag og ingenting skjer så dette er merkelig. Best å bare ta det med ro har jeg funnet ut. En ting er sikkert er at jeg vil fjerne den blære etter fødselen. Nå går det foreløpg greit men vet jo aldri når man få anfall plutselig og da varer det fra 2-4 timer hos meg. Se om du er mer øm på høyre side der leveren ligger enn på venstre, hos meg hovner det opp, men de store smertene ligger i ryggen. Lykke til
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 hmm ja det var venstre du skrev:( hehe jaja... da vet jeg ikke.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jepp! Kom like etter graviditeten med snupp, men har forværret seg i dette svangerskapet.... Ikke like vondt hele tiden, men ofte.. Og "sender" vondter til skulderen og... Ikke moro. Legen sier at det bare er muskulært, men jeg vet ikke jeg...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 jeg har det i høyre dah men akkurat såsomdubeskriver:( det er sikkelig stikninger til tider og vondt også går smertene til skulderen min og. nå er ikke jeg gravid men hatt dette iover 3 år og var hos fysio og det hjalp men såkom det tilbake etter et år igjen og legen sier at dette kan være spenninger eller enliten knute som gjør så vondt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå