Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Husker vi hadde en sånn på bim og jeg lærte masse nytt! Skriv inn husmortips om alt fra hvordan få vinduene rene til hvordan få i ungen tran... Kan jo begynne... -Vask dusjkabinettet med kafferens og vann, da blir det rent! -Bland brennenesle og vann og sprut på planter som er angrepet av lus. Lusa liker ikke smaken,og planten får tilførsel av nitrogen. OBS-ikke på uteplanter etter 1 august. -vask vinduene og tørk over med avispapir. da blir de blanke og uten riper.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 kulepenn på skinn- spray på hårspray og tørk av zalo og eddik for å bli kvitt småfluer
Candy girrrl Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 -Libero papirservietter er elendig til rompevask. Men genial til vask av speil og glass -Spray på strykelett på brystpartiet på barnegenseren. Matrester forsvinner lett med en klut.
jordbærsjokolade Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Ikke med vasking av hus å gjøre men : Sukker og olivenolje + litt honning = Flott kroppspeeling i dusjen. Ikke lage mye for den har ikke veldig lang holdbarhet i romtemperatur
Etaner Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Glovarmt vann og 1 ts med bakepulver i kaffekanna. Lukk igjen og la stå en times tid eller over natta og kanna blir som ny! Men bruk varmt vann.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Ta vare på gamle tannbørster,de er ypperlige til å skrubbe sluken på badet og kjøkkenet!
Diva Muffin Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Og gamle oppvaskkoster funker kjempebra til å vaske gjørmete sko og støvler.
RajaPia Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 I stedet for å kjøpe kjøkkenspray , lager jeg en blanding av salmiakk , zalo og vann. På en sprayflaske. Effektivt og billig.
Himmel og hav Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 -Puss vinduene med en blanding av Zalo og salmiakk, da blir de blanke! -Hvis du har fått hårfarge på klær, spray masse hårspray på med en gang, da er det god sjans for at det går av i vask. -Hvis du har fått sterk lukt i kjøleskapet (løk, matlukt e.l.) sett inn en skål med bakepulver og la det stå over natta. -avokado modner raskere om du legger dem i en pose sammen med epler. - blomsterbuketter bør ikke stå ved siden av fruktfat, da visner de fortere.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Himmel og hav: ALT modner kjappere hvis det legges sammen med eple=) eple skiller nemlig ut modningshormoner... så hvis man vil modne noe, bruk epler=) her var mange gode tips!
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Når du skal støvsuge tepper som "alt" sitter fast i, bland litt tøymykner og vann på spruteflaske og sprut på teppet før du støvsuger, da lukter teppene godt og hår og støv suges lettere opp.
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 - vasker vinduer og speiler med kaldt vann og jordan glassklut. (til nød litt jif universalsprut på først om det erv eldig møkkete) - hell cola eller klorin i doen når du legger deg, da det virke hele natta og doen blir skinnende ren nedi (t.o.m. gamle doer) - vann og eddik sprayes på løvetann, så dør de.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 -Legg noen kronestykker på stekeplaten og sett kasserollen oppå der igjen når du skal lage noe som inneholder melk (grøt og sånn) så svir det seg ikke i bunnen. -dersom maten koker over, stræ salt oppå det. trekker til seg fuktigheten, og gjør så det ikke kommer sånn ekkel brent lukt på kjøkkenet! -Når du skal vaske komfyren: Sett ovnen på 150 grader og ha grønnsåpe i en ildfast form som du setter i ovnen i 20 minutter. dampen fra grønnsåpen gjør at fettet og dritten løsner.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 Det skulle damene på Barnimagen visst...! Syns jeg ser dem vagge rundt med epler i trusa...
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #16 Skrevet 17. oktober 2007 hahaha nå ler jeg så jeg nesten pisser på meg!!!
Tibra Skrevet 17. oktober 2007 #17 Skrevet 17. oktober 2007 Når du skal koke egg - ha litt salt i vannet før du putter eggene oppi, så sprekker de ikke (trenger ikke lage hull i eggene).
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 17. oktober 2007 #18 Skrevet 17. oktober 2007 Så kult, nå fikk jeg mange tips som jeg skal prøve ut, takker:)
EnUndreneMor Skrevet 17. oktober 2007 #19 Skrevet 17. oktober 2007 pluss at skallet løsner raskere:) dette har jeg gjort i alle år men vet ike hvor jeg har plukka det opp:D perfekt maske mot uren hud, rens over ansiktet med saltvan og t apå honning i 15 min..
Fabelaktiv Skrevet 17. oktober 2007 #20 Skrevet 17. oktober 2007 Husk å vær kjærste til samboer/mann/lign Legg hjertefromet agurk på skiven hans f.ex... det er såååååå kos... men ikke gidd å gjør mye for han om ikke han gjør ting tilbake... Bruk Vanish oxy til hvitvask - det funker!! strø kanel på blomsterjorda og stikk en fyrstikk nedi så liker ikke blomsterfluene plantene dine lenger - I promise!!! zalovann på rødvinsflekker på sofa og tepper - ikke salt visstnok for det suger bare fuktighet og ikke farge.. også dytter jeg litt i samme slengen
Prish Skrevet 17. oktober 2007 #22 Skrevet 17. oktober 2007 Rødvinsflekker på hvite klær er kjipt. Bland bakepulver og vann og la plagget ligge over natten eller noen timer. Voila! Flekkem blir helt borte )
Fabelaktiv Skrevet 17. oktober 2007 #23 Skrevet 17. oktober 2007 Elsker slike tråder så jeg dytter mer
RockMyWorld Skrevet 17. oktober 2007 #24 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har alltid en sprayflaske med utblandet klorin og vann på badet. Superenkelt å vaske over wc med det, og bedre for porselenet enn skurekremer etc. Utover dette er salmiakk veldig undervurdert som rengjøringsmiddel i hjemmet: I LOVE IT!
To små, med øyne blå :-) Skrevet 17. oktober 2007 #25 Skrevet 17. oktober 2007 Så mange gode tips. Har desverre ingen selv, men takk til alle dere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå