Annette78 Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg og min samboer har så lyst på to tette og hadde planer om å prøve på barn nr 2 i febr/mars. minsten ble født 25.05.07 Jeg har permisjon fra et vikariat som slutter 31.012.07 og har fått tilbud om et fast stilling når jeg kommer tilbake fra fødselspermisjon i midten av april. Sist svangerskap var jeg veldig kvalm de første 3 mnd og var sykemeldt fra uke 6-13. Jeg er nå så i tvil på om vi skal tørre å bli gravid før jeg har jobbet i et par mnd. Er så redd for å bli kvalm igjen og måtte sykemelde meg. har jo hørt at man må være ansatt/ha jobbet i 3 mnd før en kan få utbetalt sykepenger. hva ville dere ha gjort.
FanteGuri Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror ikke det er slik at du ikke får sykepenger før du har vært ansatt i 3 mnd. Du har jo krav på sykepenger for all avtalt arbeid, men der jeg jobber, som er i staten, må man ha sykemelding hvis man blir syk før man har vært ansatt i 2 mnd. Man kan ikke bruke egenmelding de første 2 mnd. av et ansettelsesforhold. Og hvis det skulle bli slik at du er gravid når du begynner å arbeide, får du jo sykemelding for svangerskapskvalme, hvis det skulle bli et problem denne gang..
Annette78 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2007 jeg skal begyne å jobbe på sykehuset i tønsberg. har vært annsatt der siden 2002, men nå får jeg et opphold mellom to stillinger. håper at det stemmer det du sier. ble litt glad nå har sendt mail til nav, men ikke fått svar. noen andre med meninger?
FanteGuri Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Da jobber vi på sykehus begge to! Jeg ville ikke fortalt at jeg var gravid før jeg hadde skrevet under på den kontrakten, hvis det nå blir slik at du er gravid i april..
FanteGuri Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Da jobber vi på sykehus begge to da . Er ganske sikker på at det er slik som jeg skrev, ikke skyt meg om jeg tar feil Jeg ville ikke fortalt at jeg var gravid før jeg hadde skrevet under på den kontrakten, hvis du nå er gravid i april Vet aldri hva de kan finne på.. Jeg måtte slutte som vikar når jeg gikk ut i permisjon jeg.. Fordi den stillingen jeg gikk i, skulle falle bort pga av sparing, dette var på St. Olav. Så jeg må begynne på nytt igjen når jeg er ferdig med permisjonen.
Annette78 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 kontrakten ble skrevet under på da jeg var gravid med min første. De hadde fått dårlig svar på utlysningen av stillingen, og etter 3 forsøket med lite svar, så kom sjefen å tilbød meg stillingen, selv om at det ville være 1 år til jeg skulle begyne i stillingen. Sjefen sa at jeg ikke ville bli" annsat" i stillingen før jeg kunne begyne. på den måten sparer avd penger på arbeidsgiver avgiften.
FanteGuri Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Heldig du som har fast jobb da, siden du har skrevet under på kontrakten så skulle vel alt være greit.. Håper du får svar fra NAV snart da, så du vet sikkert. Du kan jo ringe dem og da, det har jeg gjort et par ganger, og man får da svar med en gang.
Annette78 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2007 Stillingen er en 50% natt. synes det er flott å kunne være masse hjemme med snuppa selv om at jeg jobber. Blir jo bare 7 netter i mnd og får utbatelt like mye som en 75% stilling (dag/aften stilling da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå