Vårill Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg "bodde" på denne siden i lange tider, og jeg har prøvd alle triks i boka for å bli gravid. Jeg er ikke en av dem som sier det er lett å bli gravid. Jeg vet hvordan det er å mnd. etter mnd. få besøk av den dustete tanta. Nå har jeg imidlertid ikke sett tanta på åtte mnd, og magen min vokser som bare det. Av og til ser jeg et lite innlegg fra frustrerte prøvere på skravlesiden, og da føler jeg med dere. Tenkte jeg bare skulle skrive noen ord til dere nå. Dere har sikkert hørt det hundre ganger før, og er driiit lei rådet, men jeg vil også si: IKKE STRESS! Synes ikke det er noen god ide å "bestemme seg for" at man skal bli gravid denne mnd. Jeg vet hva jeg snakker om... Jeg hadde en MA i oktober-05, etter den roet vi ned prøvinga et halvt års tid før vi igjen prøvde aktivt. Og da mener jeg veldig aktivt med eggløsningstester og til slutt temping. Venner og slektninger ble gravide i hytt og pine og jeg ble mer og mer fortvila for hver mnd. Jeg satt alt for mye her inne og prøvde å finne ut hva som var galt med meg/ oss... Og brukte mye tid på å syntes synd på meg selv og tenke at "det er jammen urettferdig hvem som blir gravide og hvem som ikke blir det". Jeg var så ute av meg etterhvert at jeg følte jeg holdt på å bli gal. (Jeg syntes faktisk det var værre å prøve sååå lenge enn å miste min lille spire i ma uke 11... -Så det sier litt om hvor vondt det er!) Til slutt ble jeg og min mann eninge om at vi måtte "ta noen grep" for at jeg ikke skulle miste forstanden, eller at det hele skulle gå utover forholdet vårt. Vi la rett og slett en strategi-plan under mottoet: "Ikke gravid før det motsatte er bevist". Bortsett fra at jeg fulgte et råd fra en venninne om å gå til akkupunktur (for å få løst opp spenninger... det er hjelp til å bli gravid) så var det "forbudt" å tenke på å bli gravid. Vi brukte ikke el-tester, vi tempet ikke, jeg drakk vin og festet selv etter at jeg sikkert hadde hatt el-løsning. Vi var med vilje sammen med par/ venner uten barn.. Og vi koste oss! Det var en fin tid. To mnd etter dette, så satt spiren. (Jeg testet faktisk ikke på IKM-dagen en gang, jeg var så rolig at jeg ventet to dager over siden jeg glemte å kjøpe inn test. Det hadde aldri skjedd noen mnd. før!) Nå har jeg termin om fem uker. Og jeg er overbevist om at det var det at jeg slappet av og ikke "maste i hodet" om den graviditeten som gjorde at jeg endelig ble gravid. Mitt råd: Ikke fokuser på at du ikke blir gravid. Nyt livet, slapp av og kos deg med din kjære. Det er nok da spiren sitter!
Spinella Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Så bra et innlegg. Tror du har helt rett. Jeg er også en av dem som sitter her inne og prøver å finne ut hva som er galt med meg, og nimisunner folk som blir gravide. Lykke til til deg, du går en kjempefin tid i møte.
Lillegull og spiren Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 oiiiiiiiiiii...etter bare 2 mnd ja..der ser du..jeg har virkelig trua på at det hjelper å "koble" av litt..men det er pokker ikke så lett som det høres ut som.huff..huff..selv om jeg tenker at jeg vil ikke ha barn,så sier en anne tanke at joooo det vil du det..he.he også er det i gang..siste jeg tenker på før jeg sovner og deet første jeg tenker på når jeg våkner. tok en lang pause fra el tester,men ble ikke gravid av den grunn..så jeg bestemte meg for å teste denne pp og da fant jeg el..så koste oss i alle fall da. men jeg er sååååååååååå lei,så møkka lei av at jeg ikke får en postiv gravis test..hadde jeg abre fått en posetive test,men har aldri fått det. håååååååååper jeg kan komme etter å gi sånne gode råd når je sitter der høygravid:) hjelper å lese sånne innlegg:) så tuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk skal du ha:)
stratosen_er mamma_ Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 tusen takk:) jeg er også av denne oppfatning og er kommet der du var når du ble gravid...orker ikke tenke så mye...fester og koser meg som jeg vil og prøver å ikke tenkte på d å bli gravid...har ikm i morgen men gidder ikke teste for vet at jeg ikke er gravid denne mnd..(har hatt en Ma og en SA så jeg vet hvordan d føles å vere gravid) så jeg tenker at spira sitter når den sitte... jeg tar også akupunktur for å løse opp stress og for å få mer energi..men lurer på å ta en pause fra det også snart..da jeg synes også d kan bli litt stress til tider... hvor lenge tok du akupunktur??? tusen takk for et flott innlegg..jeg er helt enig i at man måå slutte å stresse...ellers blir man aldri gravid...tenk på å feste seg i en stressa kropp..hadde ikke jeg gidda vertfall:P *ler*
Jelly Belly Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Går utifra det var innlegget mitt på skravle du siktet til? Vel, hos veldig mange langtidsprøvere så er det en grunn til at ting tar litt tid. Som hos meg, hvor problemet er at jeg ikke har eggløsning. Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke plutselig begynner og slippe egg bare fordi jeg tenker på noe annet!! Og selv om man er opptatt av graviditet/prøving når man er her inne, så er det ikke dermed sakt at man tenker så mye over det i hverdagen!! Men hyggelig og høre solskinnshistorien din!! Du fortjente virkelig og bli gravid!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Tuuuusen takk for et flott innlegg!! Merker selv at prøvinger har gått litt over styr, og at tankene på prøving går utover både studier og det sosiale. Gikk inn i ny pp i dag og jeg har planlagt at nå skal jeg prøve å ta det heeelt med ro. Så dette innlegget kom helt passende til min nye "plan";) Nå skal jeg kutte ut temping, ikke ha graviditetstester i huset, og nesten ikke være på bim. Om ikke spira sitter av den grunn, så trenger ihvertfall jeg det:) Igjen, tusen takk for et fantastisk innlegg, og gratulerer så mye med babyen i magen!
TSA81 Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har tenkt litt på dette i det siste. For før vi begynte å prøve hadde jeg syklus på 28 dager og den var sjeldent ustabil. Men nå etter vi har begynt å prøve og lest mye her inne så har syklusene mine vert på 38 dager. Merker også at det er veldig mange her inne som går lang tid over IKM og med negativ test, før tanten kommer. Så jeg tror det er veldig mye i det du sier. Vi stresser for mye og er alfor fokusert på å bli gravid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå