Gå til innhold

uke 28 og strekkmerker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få strekkmerker i uke 28? Har badet i babyolje hver dag og smurt meg med fuktighetskrem morgenen og kveld, men det hjalp visst ikke meg. Er 1.60 høy (eller lav) :P og veide 65 da jeg ble gravid og nå veier jeg 71, så har lagt på meg 6kg.. er det mye noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Huff, det var kjedelig da...jeg synes ikke at du har lagt på deg mye i det hele tatt!!!! Virkelig!!

Det er nok bare hudtypen din som dessverre lagde merkene..du har jo gjort det du kan sånn ellers!

Men, det er jo verdt det da ;)

Lykke til videre!

Skrevet

Husk at strekkmerker er hormonelt også da... Noen skal liksom bare få strekkmerker.. Jeg er også i uke 28.. 160 høy, veide ca det samme som deg før svangerskapet.. Har lagt på meg 13 kg hittil jeg da.. ;o( Nå har det kommet noen få merker på siden av magen.. på "håndtakene" liksom... Får vel bare tenke at det faktisk er verdt noen merker her og der..

Skrevet

Synes du har lagt på deg lite jeg.

I følge venninna mi som er hudlege, så er strekkmerker noe som kommer hvis de kommer, og dessverre ikke noe en kan smøre seg bort fra.

Det viser seg vel hos deg også, siden du har vært superflink med smøring etc..

Så - det er rett og slett hormoner og gener. Kjæresten min har faktisk strekkmerker på rumpa hehehe Han fikk dem når han vokste fort i puberteten.

Skrevet

Hei på deg!

Gratulerer med de lykkelige omstendigheter. Jeg tror ikke oljer eller kremer hjemper mot strekkmerker, MEN det er behaglig å stelle pent med seg selv. Det er underhuden som er foskjellige hos oss. Jeg venter mitt fjerde barn, jeg er spinkel og en skulle tro huden da lettere fikk strekkmerker men jeg har vært heldig å slippe det.

Som en annen sa her det er vel verdt det. Vi må være glad vi er friske:-))

Lykke til videre i svangerskapet

Hilsen Cathrine

Skrevet

JEg er i uke 24 og har ikke ett eneste strkkmerke på magen, men har fått mange på rumpa og låra.... det er ikke pent, og jeg føler meg skikkelig usexy og ille til mote om dagen. tør nesten ikke vise meg naken for samboer...Det lille håpet jeg har er at de blir lyse etter fødsel... jeg er 170 cm, og veier nå 82 kilo. Har gått opp 6 kg i svangerskapet.

Det er ingenting å gjøre med strekkmerker, de kommer nok bare, og jeg har nok en hudtype som gjør at jeg lett får røde streker...Dessverre,,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...