Gå til innhold

Hva er dette? Foten "sover"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om dette er vanlig? Har hatt dette et par uker nå, den ene foten, fra kneet og ned, føles helt vissen....Merker det mest når jeg sitter rolig. Det kribler på en måte, er ubehagelig og litt vondt.. Noen som vet hva det er, hva som evt. hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som enten blodsirkulasjonen eller en hudnerve har kommet i klem. Det skjer ofte oppe i lysken, særlig hvor lårets hudnerve kommer ut, men kan kanskje skje lenger nede også.

Jeg ville oppsøkt lege for å få en undersøkelse jeg. Hvis det bare er hudfølelsen som blir borte, er det ikke farlig. Dersom du har nedsatt kraft i muskulatur og føler at benet svikter under deg, er det kanskje noe annet.

Skrevet

Tusen takk for svar! Tror ikke jeg har nedsatt kraft i muskulatur nei, så det er sikkert ikke noe farlig. Venter og ser an hvordan det går, kan nevne det på neste kontroll...

Skrevet

Nå skal ikke jeg skremme deg men vet at ved blodpropp får man en slik følese, at foten "sovner", og at det kan være ubehagelig å sette helen ned. Tror også man i tillegg da kan se at foten er litt hoven. Men det kan jo selfølgelig bare være at blodsirkulasjonen er litt dårlig!

Skrevet

Var innom tanken på blodpropp jeg også, men er ikke hoven eller noe så regner ikke med det.. Kanskje bare dårlig blodsirkulasjon ja, har problemer med å sitte rolig, blir bedre når jeg beveger meg..

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg følelsen av at huden på lårene og leggene dovnet bort. Dette var visst vanlig sa legen min den gangen. Det ble borte etter at jeg hadde født, og var antagelig noe nerver som lå i klem. Jeg har ikke denne følelsen nå, men nå klør jeg litt innimellom istedet. Ikke utslett, men bare en sånn kløfølelse. Merkelig.

Skrevet

Hei:) jeg har akkurat det samme. . . Bare at det er i handa. Fingrene sover HELE tiden. . . Krible og klør på en måte . . . Er en nerve som ligger i klem i håndleddet mitt. Har hatt det i de to siste svangerskap'a og,men ikke så tidlig som nå. Fikk det nå når jeg var to mnd på vei. Noe skikkelig dritt. . . !!

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette på sist kontroll. Jeg visner vekk i armer og ben, og hun sa att det kom av hevelser og att det ikke var noe å bekymre seg for.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen;) Betryggende å høre at det er flere som har det samme selv om jeg ikke unner noen det selvsagt. Er skikkelig plagsomt ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...