Gå til innhold

Spm vedr farskapsstest!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet dette? Jeg har mistanke om at når det ikke er fremsatt krav om bidragsforskudd så blir det heller ikke krevd blodprøve fra nav? Altså, på barn nr to gikk dette automatisk - men nå har jeg ikke hørt noe enda. Noen som vet? Jeg har ikke råd til å kreve test og betale 2000 for det, og bf gir jo blanke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og han står oppført i papirer både på nav og hos jordmor, men har ikke skrevet under, så da er det ikke gjeldende enda.

Skrevet

det som skjedde her hvertfall,var at han sto oppført på nav og sykehuset-da sendte nav brev til han.Om han erkjente farskapet,eller ville sette frem krav om dna.Han svarte ikke på det,så da purra dem en gang.Fikk heller ikke svar på det,da sendte dem at saken gikke videre til tingretten om han ikke tok kontakt.Og da gikk det enda en stund så fikk jeg bare brev om at han hadde erkjent farskapet..Uten dna og alt..

Og etter det har jeg ikke hørt fra han nei:p

Skrevet

men nav gir seg ikke før dem vet da...Så hvis navnet hans er hos dem er dem nok på saken.Og dem tar da ansvaret for å kreve dna og da hvis han ikke erkjenner.Så dem gir seg ikke:-)

Men du kan ringe dem og høre da,hva som skjer..Det gjorde jeg:-)

Skrevet

Hvis du har skrevet opp farens navn og adresse på disse papirene du fikk da du fødte (eller senere) skal de ordne resten. Det er jo akkurat det samme jeg holder på med nå. I min sak ble jo ikke papirene sendt, og har lagt på et kontor i 5 mnd, men nå blir det endelig fart i sakene.

 

Han blir nå innkalt til møte. Hvis han ikke møter opp innkaller de på nytt. Møter han ikke opp da heller henter politiet ham. Eller evt en annen instans i Norge da. Hvis han ikke skriver under papiret blir det krevd dna-test av ham, for så lenge du har sagt at han er faren må han motbevise det selv. Dette betales av staten.

Ring nav og hør hva som skjer!

 

Fikk du egentlig svar på det du lurte på nå? Vet ikke om jeg leste hi godt nok ;-)

Skrevet

Jeg krevde ikke bidrag, men skrev han opp som far. NAV sendte da brev til han om han erkjente farskapet, han måtte avgi svar på et navkontor. Han erkjente ikke, men godtok blodprøve. Alt tok ca 2 mnd. Nå er han far..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...