Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 tror det er mange som ikke vil se pointet til stratos, så jeg skal prøve å oppsummere. Stratos har et barn i en barnehage med mange forskjellige allergier. barnehagen vil at hun skal ta med EN rett som ALLE tåler, altså ikke mange forskjellige ting, tilpasset de forskjellige. slik at alle barna kan spise den SAMME kaken/retten. Denne kaken/retten må være uten stivelse,sukker,hvete,nøtter,svin,feilslaktet kjøtt osv. og dette syns hun er veldig vanskelig. er det vanskeligere å forstå enn det?Jeg er helt enig jeg, syns det høres vanskelig ut å finne noe.det er jo mye som inneholder dette. fiskeboller inneholder jo til og med andre kjøttvarianter enn fisk. smør inneholder melk, sjokolade inneholder nøtter, det er MYE det er hvete i og hvis det er hyperallergier så kan sporrester av noe være nok til anfall. forresten, på detsoteliv.no tror jeg du kan søke etter oppskrifter som IKKE inneholder forskjellige ting=) altså du kan legge inn allergier og søke på kaker som ikke inneholder disse tingene... kanskje du kan prøve der?
Milli Vanilli Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Ja, men så er vi jo mange som har prøvd å komme med forslag, prøver å hjelpe, men hun er jo fortsatt like hissig. Hva med å vise litt takknemlighet???
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Du tar feil...barnehagen driter i at hun tar med én rett alle kan spise for visstnok har ingen av foreldrene gjort dette før. Og jeg tror stratos løser dette problemet enklere ved å starte en tråd der hun faktisk ettersøker en slik rett i stedet for å klage over hvor vanskelig det er. Hun ettersøkte faktisk en diskusjon i går, og det fikk hun jammen meg både i går og i dag!
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Ok, da har jeg misforstått der=) men syns det var så mange svar som bare var sånn "ÅÅÅÅÅ så snill duuuu er da... " skikkelig frekke og ironiske. og det syns jeg er unødvendig. Nå skal det sies at jeg ikke leste diskusjonen i går, og det kan jo være at det er en grunn til at folk er krasse mot henne, men slik jeg ser det er det altså dette som er problemet. og som et problem i seg selv er jeg enig i at det er vanskelig å finne en løsning. men helt sikkert ikke umulig=) Hm... kan jo kjøpe sånne greier som man lager is i selv, sånne former som man heller saft i... og så helle på meierienes juice, de er uten tilsatt sukker og lignende, består av 100% ren juice... og lage is av det...
*bolla pinnsvin* Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Nå er vel ikke hun den som holder mest igjen i diskusjoner. Har sett henne kjefte andre huden full her inne før, så kan vel ikke si at hjertet mitt blør av sympati...
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Tror kanskje hun bør jobbe med fremstillingsevnene sine... Hvis hun er like aggressiv i RL er hun nok populær ;-)
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Stratos aggresiv? Aldri oppfattet henne som noe i den duren gitt
Miss Foster Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Nå skal ikke jeg legge meg opp i hvordan Stratos er i TRL, men må si at mange (på den andre tråden) rett og slett virker som om de har IQ på størrelse med et brød oxo da. Ja vel kan hende jenta er krass, men hun vil jo bare vel, og da må det jo gå an å hjelpe henne og kanskje LESE innlegget skikkelig før man slenger ivei svarene oxo... eller? Det må jo være fint at det finnes mødre der ute som faktisk vil prøve å lage noe som inkluderer alle? Det er søren meg ikke mange det....
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 var det jeg også ville frem til.. er ikke rart hun blir litt krass når hun bare får dritt slengt av folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå