Gå til innhold

Noen her som har hatt halsbetennelse før????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det nå,skal til legen om en time!

Er så sinnsykt vondt!Føler halsen min har en diameter på 1m.

Er så hoven : (

Noen som har noen kjerringråd?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg : )

Skrevet

Jeg fikk faktisk følgende råd av legen:

1. Spis is.

2. Spis Fisherman's Friend.

3. Gurgle halsen i saltvann (kok opp vann med salt i og avkjøl det).

Det funket faktisk. Sikkert isen :)

Skrevet

Drikk kaldt!! Ikke varmt, det gjør forholdene for bakteriene enda bedre.

Ellers er ibux en fin ting.

Skrevet

Jeg har hatt halsbetenelse. ikke akkurat gøy nei:( det som hjalp for meg var en god kopp te i ny og ne med litt honning i, og noen ibux. Men jeg var ikke mamma da, så det er kanskje best å spørre legen hva du kan putte i deg for at det kan hjelpe, sånn at det ikke går ut over amming og slikt.

Skrevet

siden de andre mener at du skal spise og drikke kaldt så stemmer nok sikkert det:) dropp den te`n jeg snakka om du.

Skrevet

Maaange ganger :o/ Det er forferdelig vondt.

Det er bedre å ha i seg noe kaldt, fordi dette lindrer. Du har jo en infeksjon i halsen, og det føles vel som det "brenner"? Da er det best med noe kaldt. Is, iste (ikke ha i deg noe med kullsyre, det gjør bare vondt).

Ikke drikk/spis melkeprodukter, for da blir du slimete i halsen.

God bedring!

Skrevet

Ja, og det er inni granskauen vondt. Man får jo nesten ikke i seg noenting fordi at alt er vondt å svelge. Men jeg kan jo gi deg et tips jeg fikk av legen når jeg ble matforgiftet og skulle ha i meg mest mulig næring i det lille jeg fikk i meg.

Kok ris i buljongvann! Det gir risen en god smak og det er mye fett og næring i buljongen, så da får du kanskje litt mer å gå på også. Dette er et supert tips om man er spysjuk/magetrøbbel fordi at da er ris bra, men også hvis man har vond hals og klarer å spise minimalt, da bør det jo være litt futt i det lille man får i seg.

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...