Gå til innhold

legen var en hur**! ble så lei mg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg va hos legen idag. er 7+2. Dette var min nye fastlege, men d er 2 uker til ordningen trer i kraft. jeg ringte for 2 uker siden og ville ha en time. da sa de ingen ting om at dette var for tidlig og at jeg måtte registrere adressen min. Så kommer jeg idag ( etter å ha kastet opp for første gang i svangerskapet). Legen presenterer seg ikke ( første gang jeg er der). Hun sier de ikke har noen opplysninger om meg men jeg kan komme inn på kontoret hennes. her stiller hun 6 spm. røyker du, drikker du, hva er sivilstatus osv. Hun er sur og sier de stopper alle gravide før uke 9. hun kan ikke fyll ut helsekortet heller..fikk ingen bok. Hu spurte om sykdom, jeg sa jeg har operart kneet for noen år siden. Jeg jobber som sykepleier (3.års student) og hun himler med øynene..."sykepleier med dårlig kne?" jeg sier jeg ikke er plaget med det i det hele tatt. Jeg har (som sikkert de fleste andre som er gravid for aller første gang) vær litt urolig for om alt er bra osv.

 

Så jeg trodde kanskje at hun kunne sjekke hjerteaktivitet,men jeg turde ikke spørre en gang. Hun sa jeg skulle bestille ny time om 3 uker. Jeg har ikke fått svar på EN DRITT og sitter her og er lei meg..Noen gode råd for hva jeg bør gjøre? Skal eg bestille time til jordmor om en uke? da er jeg 8+2.. har jo lyst å få ting bekreftet osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkar deg.

Og sånt noe får lov å behandle mennesker.

Prøv å bare la det ligge og gå heller til en jordmor, de har ofte mye bedre innsikt i hele prosessen og kan fortelle deg litt mere.

Eller snakk med en god venn som har født før, hun kan sikkert hjelpe og fortelle deg masse. Men om du ønsker å bekrefte at du er gravid hadde jeg levert ned en urinprøve og krevd at de skulle sjekke den. Leger trengs å minnes på at de faktisk er der for pasientene sine.

Lykke til og Jippi!... gøy med baby i magen.

 

Klem endelig gravid ettbarns mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. D var ikke en god start hos legen. Du kan jo godt ta konstakt med jordmor. I mitt første svangerskap så var jeg hele tiden til jordmor pgs av jeg ikke hadde så god "kommunikasjon" med legen min. (byttet fastlege etterhvert må sies å)

Ang hjertelyd så sa jordmor til meg at hun ikke brukte å sjekke dette før vi var 13-14 uker på vei. Dette fordi at hjertelyden kunne være litt vanskelig å høre etter så tidlig, og hun ville ikke at jeg bekymet meg unødvendig.

Ønsker deg lykke til i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Jeg har ringt og fått time hos en kjempe koselig jordmor 1. nov. Da er jeg nesten 10 uker. Så da vil jeg se om man kan høre hjerteslag! Kommer ikke til å gi meg på det! Er hvertfall i litt bedre humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg leste det du skrev...Ho får rett og slett finne seg en annen jobb...på kontor eller no, så ho slipper å omgås andre mennesker...Er det mulig!!!

 

Lykke til videre hvertfall...jeg håper på en liten spire neste månde;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du har virkelig en kjip lege...skal jo ikke vaere slik!

 

Men uansett; jeg vil tipse deg til ikke aa hoere etter hjertelyd naar du er hos jordmor. Er veldig sannsynlig at du ikke kan hoere den da du er 10 uker paa vei,og det kan jo kanskje foere til at du blir mer engstelig....? Du kan jo evt be om aa faa en innvendig ul hos legen (kanskje ikke lett aa be om men.....). Legen skal jo ogsaa maale hcg nivaaet ditt (blodproeve) paa foerste kontroll for aa faa bekreftet graviditeten...

 

Lykke til uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...