Gå til innhold

3 MND OG 8 KG !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min "lille" Emil er 3mnd og 8 kg..Får bare mors-melk---

Hva ligger deres baby på?

Er det flere med store gutter her......:=) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så stort. Jeg har en jente på 6 uker som er 5,5 kg. Så jeg regner med at hun kommer til å være rundt 8 kg ved 3 måneder, men hun er ikke noe spesielt stor.

Skrevet

min jente på 6mnd er 8250gr nå... hun ligger på normlen i forhold til alderen sier HS... hun var ca 4/5kg når hun va 3mnd

Skrevet

...er så mange som sier til meg at han er så stor.,og da blir jeg litt usikker.Men heller litt stor enn å måtte bekymre seg for om baby`n får i seg nok mat da.....:)

Skrevet

jenta mi var 5710 gr da hun var 3 mnd.

Skrevet

hvor stor var han da han ble født da?

så lenge han følger sin egen kurve er det ingen ting og bekymre seg for:) Alle barn er forskjellig, de vokser jo i rykk og napp..

Skrevet

han var 3800 g og 53 lang... og han er fortsatt ganske lang da )

Skrevet

Oi, det var stor og flott gutt ja :-) Mine gutter har vært 7600g, 7150g og 7200g når de var 3 mnd, så eldstemann var, og er, stor gutt, de to andre mer normale :-)

Skrevet

Hei hei.

ta det helt med ro og fortsett å gi masse melk.

Sønnen min var likestor om ikke større på den alderen han også.

Han fortsatte å legge på deg. Ble en skikkelig bolle, men søt :-)

I dag er han 1 år og 8 mnd og stor, men lagt fra tykk.

Han er bare en stor type, lange armer og ben. Ser ut som han er 2,5 år.

Noen barn spiser mer og legger på seg mer det første året, rett og slett fordi de trenger det.

Når barnet senere blir mer aktivt, som feks å begynne i barnehagen - renner det av.

En annen sak er det jo om barnet blir blir stort på melke erstatning.

Morsmelk er selvregulerende så bare vært stolt og glad for at du har masse melk.

Har noen lege venner, de ment jeg bare skulle være glad for at sønnen min er så stor, da er han nemlig langt mer robust, har mer å gå på.

Men som sagt - de går det av seg og blir normalvektige når de blir eldre. Forutsatt godt kosthold og lite sukker :-)

Skrevet

Gutten vår veide også 8 kg på 3mndr kontrollen:-). Nå er han blitt 4 mnd og jeg er veldig spent på hva han veier nå. Får nok ta en tur på helsestasjonen snart. Litt lenge å vente til 5 mndr kontrollen..

Skrevet

Leander var 7340g da han var 3mnd. Nå er han 4 mnd og veier 8200!!

Får kun morsmelk her også. Jeg har vært litt bekymret fordi han er så stor, men helsesøster er kjempe fornøyd. Kommer nok til å fullamme til han er 6mnd, trenger nok ikke annen føde før det=)

Skrevet

lillewirre er 8mnd og veier 8,5 kg:o)

Men hun er av den slaaanke typen da. Har vært masse pes om at hun er for tynn. Etterhvert vil babyen din ikke øke så mye i vekt pr uke. Kanskje ikke mere enn 75gr i uken, så dette justerer seg. Tror ikke det er noe unormalt stort heller. Men at det er en skikkelig plugg, det vil jeg tro.

Skrevet

Gutten min var 3.4 kg ved fødsel og er nå snart 3 mnd - ca 7.8 kg. Han er god og rund og nydelig, får bare morsmelk. Er jo helt utrolig at de kan bli så fort store på melka vår. Tung å bære på da, men vi blir sterke i armene damer:I)

Skrevet

Stor og flott gutt du har :)

Min var 7.930 når han var 3 mnd.

Skrevet

Kristoffer her var 8020 på 3mndr kontroll... å nå er jeg spent på hvor mye han veier...må vell få han veid nå når vi kommer hjem fra ferie.

stax 4mndr han da:)

4380 va han ved fødsel å 53cm lang.

Skrevet

Gutter er vel noe større enn jentene.

mi er 6mnd og veier 7800g og er 70cm lang.

hun er forøvrig lang og tynn, men følger hnnes egen kurve fint..

Skrevet

Synes ikke det var så uvanlig.

Gutten min var 9,7kg da han var 3 mnd, og 10,5kg da han var 4 mnd. Han fikk kun morsmelk.

Nå er han 9 mnd og 12,5kg, så det stabiliserer seg når de blir mer aktiv.

Skrevet

:) hun er ikke sååå stor!!

Min gutt er 2mnd og 7,25kg... så tar nok jenten din igjen før han er 3 mnd... (og han får også bare morsmelk)

;

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...