Hanne31 Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Er det noen andre som ikke har gått opp noe på slutten? Er i min 40. uke i dag og de siste 3-4 ukene har jeg ikke gått opp noen ting, og heller ikke endret kosthold eller vært i mer aktivitet. Har heller vært mindre aktivitet. Noen som har det likedan? Håper jo han inni magen får det han skal.
Valentine nr2 Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Leste i svang.boka mi at dette var helt normalt. Noen barn går faktisk litt ned, hvis de går på overtid. Så lenge det er normalt med liv og legen/jordmor finner fosterlyden normal, er nok alt bare bra. Kan jo være at du også spiser litt mindere, fordi ungen lager magesekken mindere? Jeg har faktisk ikke hatt særlig med sultfølelse de siste ukene, men blir fort svimmel fordi jeg glemmer å spise.....
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 samme her, uke 39 i dag, og har heller ikke gått opp noe på nesten en mnd. (trodde jeg skulle gå opp et par kg til nå som jeg har perm, og ungen skal "fete seg opp") spurte legen om det i går, hun sa det var ok så lenge ungen vokser (det ser vi jo på symfyse-målet) og at da tar ungen det den trenger fra mor. så da trenger vi nok ikke bekymre oss
Piami :) Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Hihi, så bra å høre for oss som er kommet kortere enn dere.. Her raser nemlig vekta til vers.. Er i uke 30+3 og har gått opp femten!!!!!! Heeelt greit for meg hvis det roer seg i slutten
Amanda- Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 jeg har 20 dager til termin... har lagt på meg 7.5 kg.... nå i det siste har vekta stoppet litt opp...
Rakri Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Er ikke helt på slutten enda, men har hatt det slike i både de forrige og dette svangerskapet at jeg går lite opp fra uke 25 og ut. Sist gang gikk jeg litt ned fra uke 38. For min del merker jeg at jeg blir så fort mett fordi det er så fullt i magen. Så det er sikkert derfor. Samtidig legger jo barna mye på seg hver uke de siste ukene, noe som også tar litt energi fra oss rugere.
novembermum Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg var hos legen idag og fikk beskjed om at SF målet ikke hadde gått opp siden siste kontroll, han ville dermed at jeg skulle dra inn på føden for en ekstra sjekk ift om den lille tok til seg nok næring. De tok ultralyd, i tillegg til at de sjekket hjerterytmen etc, og alt var bra med den lille. Har selv lagt på meg 7 kg, og er nå i uke 38. Babyen i magen var ca 2.6 kg nå, og selvom han er litt liten, hadde ikke det noen betydning når alt stod bra til. Hun sa også at man ikke alltid går opp på slutten, og at SF målet kan stoppe opp pga at babyen legger seg lengre ned mot bekkenet. Så lenge man merker at det er liv så er alt som regel bra:-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Har totalt lagt på med 20 kg, termin i morgen. Var 50 kg da jeg ble gravid...men legen trøster med å si at "desverre" legger slanke folk på seg mer.... jaja... Har en jobb å gjøre etterpå...
Gitte:-) Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har heller ikke gått opp siste 4 ukene, men jordmor sier det er ok. Babyen tar det den trenger uansett, så da skal vi vel bare være glad for at vi ikke går opp masse på slutten:-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har gått opp 20 kilo og har 6 dager til termin med det tempoet jeg har hatt på vektøkningen de siste dagene runder jeg 100 kg før babyen kommer ut.Pokker:( De siste 5kg har nesten kommet de siste 14 dagene.
øynesomtinntallerkner Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Har bare gått opp 2 kg fra uke 27 til uke 35....utrolig, hadde venta det skulle rase på. Nesten litt ekkelt men ungen har det bra og er akkurat på snittet stor, har nettopp tatt ultralyd. Jeg kommer til å bli TYNN etter dette svangerskapet. Men har gått opp 8-9 kg totalt så det er vel ikke så helt galt heller. Passer veldig på å spise sunt og bevege meg, må bare finne en balansegang mellom for mye og for lite kalorier...
*1+1=2 små* Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 hadde jeg kunnet drive med det jeg vil hadde jeg ikke gått opp særlig mye jeg heller tror jeg..men pga BL har jeg blitt ganske mye sittende:( Er i min 35.uke og til sammen har jeg gått opp 15 kg til nå....men bare 1.7 de siste 3 ukene...baby ligger litt under på målene, men ikke farlig.
øynesomtinntallerkner Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Har ikke vært gravid før, og hadde liksom et bilde av at alle gikk opp minst 20 kg. Det er vel veldig individuelt, har vært svineheldig og har ikke noe vann i kroppen. Kan gjerne ta et svangerskap til:) Aha jeg har allerede glemt de jævlige første månedene ser jeg.....når jeg var så trøtt at jeg var klinisk død...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå