Gå til innhold

Antall måltider til 2,5 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor er 12 uker i dag. For tiden sover hun rundt 10-11 timer på natta. Dersom jeg ikke vekker henne på dagtid sover hun gjerne formiddagsblund på 5 timer. Har jo ikke nok timer i døgnet til å gi henne mer enn 3 måltider pr dag. Syns det er lite, så jeg vekker henne etter 4 timer. Hun er blid og fornøyd med det virket det som, men syns det er så mye tull med spisinga. Hun patter litt, slipper taket og gnur, tar tak igjen og suger, så slipper hun og gnur igjen. Hun har vært flink til nå å spise, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer.

I tillegg er avføringa jhennes blit VELDIG flytende.

Jeg ammer altså, og har vært så glad for at vi fikk til dette denne gangen, da broren ikke fikk det til. Mista melka da han var 7 uker. (JA, det går an å miste melka!!)

Noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har råd til meg? Skal jeg forsette å vekke henne, er det nok med 3 måltider mm i døgnet?

HJELP

Skrevet

hei

kan prøve å gi deg noe svar...

min gutt er akuratt samme alder.. 3 høres litt lite ut men så lenge hun legger på seg det hun skal er det jo ok. min sønn begynnte med de samme problemene på pupp men han begynnte og kaste opp i tillegg, det er nå mistanke om melkeallergi og har gått over til erstatning. funker som en drøm. har ikke myk avføring lengre.. menb dette er nok ikke ditt tilfelle. men du er heldig som har et barn som sover så lenge om natten..la henne sove da men kanskje prøv å få i henne mat hver 4 time eller noe på dagen...de sier vel hver 3 time men d er kanskje når de er små små... vet ikke om du ble noe klokere men et svar fikk du jo.. hadde gitt henne hver 4 time pluss minus på dagen kanskje og latt henne sove natten og blir du bekymret er d bare og veie henne på helsestasjonen med en ukes mellomrom:-) er hun fornøyd er det ingenting som er bedre enn det, men hun kan og bli trøtt og slapp av og få for lite...

Skrevet

Synes det var lite mat ja! Hun må spise veldig mye av gangen for å få i seg nok da... Jeg ville vekket henne hver 3-4. time på dagtid iallefall. Natten hadde jeg latt være. Jeg har en på 3 1/2mnd som spiser 6-7 ganger i døgnet.

Skrevet

Bæsjen hans er forretsen kjempetynn og rennende, som vann. Det er vanlig.

Skrevet

Takk for svar. I dag vekket jeg henne etter 3 timer, og ga henne mat da, så nå er hun blid og fornøyd. Snart klar for et nytt måltid igjen. Skal på helsestasjn neste onsdag på 3 mnd kontroll. De første ukene var vi på veiing hver uke. Var nokså slitsomt, men ble veldig beroliget med vektøkninga som faktisk lå litt over gjennomsnitt. 270 gr pr uke ca...

Det er 16 km hver vei å kjøre til hs, så er ikke bare bare å kom seg dit.. Skal jo ha TID også. Driver gårdsbruk å har fått inn alle sauene, så det går med noen timer pr dag i fjøset i tillegg til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...