Gå til innhold

fly...


snart mor til 3

Anbefalte innlegg

Okey...etter å ha snekespurt litt rundt i 3.ter. har jeg nå fått litt dårlige nyheter...

hadde et håp om å få reise nordover "heim" for å føde der...begge våre familier er der oppe og vil jo gjerne ha dem der i tiden etter...i tillegg skal mannen min arbeide på sin tidligere arbeidsplass i hele sommer (vi er studenter) så han MÅ nordover...

meeeen nei...

jeg har siste eksamen 9 juni..termin 15 juni..intet flyselskap vil derfor gå med på å la meg fly nordover...så nå ser det ut som at vi kan være nødt til å la ungen komme her nede før vi kan reise nordover..så kan vi ikke reise nordover før i månedskiftet juni/juli noe som mer eller mindre tilsier at han blir nødt til å forlate meg her nede 150 mil unna venner og familie for å være med ungen her til vi kan reise oppover...

kanskje kan han få utsatt arbeidsstart noe vi eegentlig ikke har råd til...og for hva???ååååh...

er litt frustrert her nå....

ja jeg vet...er enda leenge til..men....klarer ikke slutte å tenke på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å kjøre bil?? eller ta tog så langt det går? Jeg ville ikke ha flydd i den tilstanden! vet d tar tid å kjøre opp...mn jeg kjørte fra oslo til alta i sommer og brukte 4 dager. Noen ting er bare sånn..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar 26 timer med ren kjøring med bil/tog..

med en tre år gammel gutt så blir det for tungt vil e tru...

men får se...hvorfor ikke fly???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Det er kjedelig å være så langt unna sine nærmeste i en sånn situasjon men kan ikke noen i fam komme til deg da?

Du skal ikke fly etter 7 mnd tror jeg det er.... Fordi tyngdekraften er helt anderledes og det kan sette i gang hele fødselen.

Vi snakket om et Bim treff for en stund siden . Jeg kjenner flere gravide kanskje vi kan få til noe. :)

Det er veldig koselig på føden her. Det kan jo hende at vi havner sammen jeg har foreløpig termin 12 juni.

Ha en fin dag

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,kan vi ikke prøve på det??hadde vært veldig koselig!! :)

Syntes det er arti no..guttungen har begynt å forstå at vi skal ha baby og at han skal bli storebror..så idag når vi var på obs, stoa så han babysmokk med ole brum på... sånn mått babyen få sa han...om det er noe han er inneforstått med så er det at det kun er babyer som bruker det...hehe...så morsomt... :-)

Du får ta en prat med de andre da så kan vi jo prøve å få igang noe nå snart??veldig pratshuk om dettan eg ;) hehe..

Var nu forestn hos legen igjen idag..dvs..var å tok blodprøver der..har en merkelig følelse av at jeg kommer til å gå gjennom hele svangerskapet uten å se legen..hehe..igår som idag ble jeg kun testet og pratet til av kontordamene så skulle de snakke med legen for så at jeg skulle ta kontakt senere på dagen..hehe..menmen.. har nu endelig fått meg time inne hos legen..men det er ikke før 28 november da..lenge til! Har tenkt til å prøve på å få meg UL-time på kulturhuset. Klarer ikke helt slappe av før jeg har sett spiren vår og sett hjertet slå.. sukk..liker ikke dettan med den "magiske" tolvte uke... Vet ikke hva jeg ville gjort om jeg skulle miste litjbabyen vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jj det var lenge til. Jeg skal til jordmor 14 nov gleder meg.

Jeg skal på jentefest i kveld og der er det to gravide så jeg kan jo foreslå at vi kan møtes på kafe eller noe sånt en dag;) Elllers hvis du har lyst til å gå tur en dag eller ta en kopp te , kaffe ? Må du bare si ifra jeg er hjemme med minsten hun er litt over to år . Bor fem minutter unna Stoa og 20 min unna Grimstad. Så bare si ifra det er koselig å bli kjent med nye folk :)

Ja det blir nok stas å bli storebror de er så søte når de begynner å skjønne ting. Mine eldste snakker veldig mye om den lille babyen som ligger inni magen.

Ul på kulturhuset ? Er det åpnet en ny klinikk der ?

Jeg gleder meg til å komme over i andre trimester jeg og . Bli kvitt kvalmen for håpentlig vis .

Ha en fin dag :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det merkeligste skjedde igår...satt/lå på sofaen hele ettermiddagen/kvelden og var så kvalm at jeg ikke visst hvor jeg skulle gjøre av meg..fant ut at nå var vel bare kvalmen kommen tilbake og det bare var tidsspørsmål før oppkastingen også skulle starte..men så ringte en kamerat av oss til meg..han lurte på om han skulle handle inn til litt taco og komme bort til oss..plutselig var jeg i kjempeform!! hehe...elsker taco... ;-)

Det er visst han eine legen på kulturhuset som visstnok skulle ha UL...vet ikke..har prøvd å ringe dit,men det er jo ingen som har lyst til å svare på telefonen der...

Ja,ta å hør med de veninnene dine..tror også der er et par til fra området her inne på bim... ellers så er jeg også veldig med på kafètur jeg :-) Hadde vært veldig arti å blitt kjent med andre gravide, og ikke minst andre som også skal være hjemmeværende til neste år... :-D

Skal bli veldig godt å komme seg forbi 1tri ja...uten tvil...

Ha en strålende dag du og! Nyt sola :-)

Klæm Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sorry at jeg er litt treg. Men har vært utrolig dårlig denne uka har nesten ikkke klart å stå på beina. Det passer jo bra når man har så mange som krever oppmerksomhet rundt seg.

Jeg fikk ikke snakket så mye om det den kvelden men hvis vi får i gang noe er jeg sikker på at et par av de blir med på det. Alltid koselig å treffes å prate om stort og smått.

Ser det er flere her inne fra vårt distrikt så vi kan jo prøve å få til noe i november? :)

Det hadde jo vært utrolig morro å bli kjent med noen som man kanskje havner på barsel med osv.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da...er du såppas dårlig ja...får håpe det beirer seg...

hva sier du om torsdag 15 november da?? da har vi et par uker å spre ryktet om det...

er jo et par her inne og fra nærområdet..de har helt sikkert også lyst ;-) hehe...

ja,hadde vært morsomt det...uten tvil...

klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår bare hvor...

hehe...siden jeg er så dårlig kjent her fortsatt om where to go.. Kanskje du vet om en grei plass å møtes???Jo,har en strålende dag jeg..er sofaliggende idag..kvalm..og får ikke i meg mat..skal nå prøve meg på pizza etter alt annet bare har gjort meg enda meir kvalm...

:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Håper formen din er bedre i dag enn i går, jeg hadde også en slitsom dag i går, veldig uggen helt fram til barnetv. Når det gjelder møtested så er det jo vavittig mange kafeer osv. Skal vi gå tur eller gå på kafe ?

Skal vi møtes i Grimstad eller Arendal hipp som happ for meg :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du sommerfugl.

 

Om du kjører bil, med mange gode stopper.. eller kjører om natta. så burde det gå. Stoppe å ligge over på en campinghytte og sånn. Vi kjørte oppover til nord da jeg var 13. hadde med min søster på 1 år... med mange stopp så gikk det veldig fint. Reiste samme turen oppover med min datter da hun var 3... Null problem.

 

skjønner det hadde vært godt med familien rundt seg.

 

Lykke til hva du enn velger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :)

I dag er formen bra . Jeg tenkte på det bim treffet, hva med Egon ? Der er det mye god mat. Den ligger ved siden av Saga Kino ?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...