Gå til innhold

noen som er PLANfadder eller liknende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle hvordan dette fungerer?

Har tenkt tanken i mange år, og nå bestemte jeg meg for å sette tanken ut i live..

hvor er du fadder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er planfadder til en liten gutt i brasil :)

Meldte meg på når de hadde sånn tv aksjon. Du får en bekreftelse i posten og du får "tildelt" et barn. Husker ikke helt om du får velge fra hvilken verdensdel barnet kommer fra. Tror jeg betaler 250 kr i mnd, då får bilder og kort og oppdateringer om barnet ditt :)

Min gutt heter Matheus og er 10 år gammel :o)

Skrevet

jeg er plan fadder for ei jente på 13 år fra paraguay... har skrevet brev og alt så venter spent på svar :)

er kjempe glad jeg endelig fikk somlet meg til det, for nå vet jeg at hun får penger til seg selv og familien... :)

Skrevet

også heter hun blanca Liliana :)

Skrevet

Jeg er fadder via sosbarnebyer, er fadder til ei jente på 9 år fra Chile. Koster 200 kr i mnd. Sender gaver til henne til jul og bursdag, men sender gaver som alle kan bruke som feks tegne saker og sånn, slik at alle barna som bor der kan få nytte av det. Jeg får to ganger i året en oppdatering med bilder og hvordan hun har det og hva som har skjedd siden sist. av og til får jeg brev og tegninger fra jenta også. kjempe koselig, har fulgt henne i noen år nå. Men varierer jo litt fra organisasjon til organiasjon på hvordan dette fungerer.

Skrevet

Jeg er også fadder igjennom Plan Norge. Har fadderbarn i Albania. Det fungerer sånn i Plan, at pengene du betaler ikke går direkte til barnet og dets familie, men til lokalsamfunnet. Jeg har tidl hatt flere fadderbarn, hvor de har bygget opp skoler, boret etter vann( laget vannbrønn) slik at de slipper å gå mange kilometer hver dag. Vi har fått tegninger og brev fra de barna vi har vært faddere på opp igjennom de siste 7 årene. Anbefales.

Skrevet

Jeg er planfadder for en liten jente i Bolivia. Sender henne først og fremst små oppmerksomheter til jul/bursdag samt noen ord, og får brev eller tegninger i retur. Mottar noe fra henne ca tre ganger i året, og sender nedover tre ganger pr år. synes det er veldig koselig! Når det gjelder det økonomiske trekkes det automatisk 220 kr fra kontoen min hver mnd. og det merker jeg ikke stort til.

Skrevet

jeg er fadder for en liten jente i Russland og en liten jente i Vietnam.

Skrevet

Får forresten også bilder og oppdatering på hvordan hun har det, to ganger i året eller så.. Og rapporter på hva pengene har gått til.

Skrevet

Tusen takk for at dere tar dere tid til å fortelle. .. Skal la sambo lese gjennom denne tråden når han kommer hjem fra jobb.. Så kan vi sammen bestemme hvor vi vil være faddere..

Tror det gjør noe med barna våre også, når de ser at foreldrene gir..

Skrevet

Jeg har et barn i SOS-Barnebyer, jeg får bilde og små ting han har laget hvert eneste år til jul, og jeg sender han små ting som ikke koster allverdens å sende. Han er 7 år og bor i Panama. En sjarmør!:)

Betaler også til redd barna, men der har vi inget spesifikt barn :)

Skrevet

Vi har også ei jente på 6 år, og tenkte vi kanskje skulle skaffe et fadderbarn til når hun blir litt større, som kan være "hennes" fadderbarn. På denne måten kan hun oppnå kontakt med et barn i en annen del av verden, som har en helt annen levestandard enn oss. Jeg tror også det er viktig å lære våre barn at det er viktig å hjelpe andre, og det er faktisk ikke så mye som skal til.

Lykke til med valget.

Skrevet

Jeg er Planfadder for ei jente på 1 1/2 fra Dominikanske Rebublikk.

Fikk velge selv hvor fadderbarnet mitt skal komme fra.

Betaler 240 kr i mnd, og får innimellom tilsende hilsner, bilder og tegninger fra fadderbarnet mitt.

Jeg ble fadder ved å registrere meg på hjemmesiden til Plan.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg er planfadder for ei jente som nå er 14 år (har vært mitt fadderbarn i ca 2 år nå), fra Benin i Afrika. Kunne også velge verdensdel der fadderbarnet kommer fra. Betaler kr. 220,-/mnd, får bilder og tegninger pluss tilstandsrapport om jentas helse og familie og om hvordan pengene jeg sender blir brukt i lokalsamfunnet der hun bor.

Registrerte meg på internett jeg også:)

Skrevet

Jeg er fadder til en jente på 6 år i Zambia. Hun heter Sylvia og er kjempeskjønn. Har fått flere bilder av henne som henger på kjøleskapsdøra. Betaler 225kr mnd. :)

Skrevet

Er ikke planfadder - men er fadder til en 4 år gammel jente fra Colombia gjennom children international.

Da velger man selv barnet & hvor de kommer fra - har et fast trekk på 130 kr mnd tror jeg

www.children.org

Skrevet

Vi er faddere for 2 jenter gjennom SOSBarnebyer - en på 4 år i Thailand og en på 12 år i Vietnam. Vi får jevnlig brev og tegninger fra de med oppdateringer om livet der nede, hvordan de gjør det på skolen og ellers. Vi betaler 450 kr i måneden for dette.

Jeg har veldig god erfaring med SOSBarnebyer fra før av - foreldrene mine har vært fadder i alle år, samme med besteforeldrene mine og kusina mi. Vi hadde en jente i Chile når jeg vokste opp - vi skrev mye med hverandre. Hun tok universitetsutdannelse, giftet seg og ble barneby mor selv og jobber nå med nye barn som har kommet inn. Så jeg vet at pengene kommer frem og at de faktisk hjelper noen!

Håper å kunne besøke hvert fall hun i Thailand, må bare vente til junior har kommet og blir litt større!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...