silhah og emilie Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 vurderer dette da emilie har begynt å virkelig hate å kjøre bil jeg kan ikke sitte baki med henne heller siden jeg blir fort bilsyk er ganske avhengig av å ha henne i bilen da vi reiser en del til svigers som bor 3,5 time unna her er det greit med dvd spiller i bilden? tror dere det funker?
Mille** Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Kommer an på hvor gammel hun og og hvor interessert hun er i tv. Vi lånte det av noen venner når vi dro på lang bilferie i sommer, hadde ikke overlevd uten! Hehe.... Snupp var da 22 mnd gammel. )
silhah og emilie Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2007 hun er bare 10 mnd enda da..men når det kommer barnetv med mya farger og musikk så liker hun det:)
Tally Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Hvis hun liker å se på film, så kan dette være en god ide. Vi skulle kjøre laaaangt en gang, og da kjøpte vi en slik. Den var kjempepopulær! Det eneste minuset var at på slutten av kjøreturen var veien veldig svingete, og da ble lillemor bilsyk. :-( Vi har brukt den etterpå på kortere turer (1 time ++) og det går helt fint.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Vi skal kjøpe det til vår gutt på 3 år til jul eller bursdag. Han er heller ikke så glad i å kjøre bil så tror det kommer til å fungere bra.
Tally Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Vi kjøpte forresten da hun var 2 1/2 år gammel, men vi kunne sikkert ha kjøpt en mye tidligere..
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Nei og skal ikke ha heller!
silhah og emilie Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2007 er det en spesiell grunn for det hønemor?
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Mener bare at tv hører ikke hjemme i en bil. Og har viktigere ting og bruke penger på enn det... Bare og gi meg pepper, for det er det mange her inne flinke til *klapp klapp*
sauefot Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Nei, og det kommer vi aldri til å kjøpe heller. Synes virkelig det må gå an at barna lærer seg å se ut av vinduet i stedet. Som foreldre kan dere gjøre kjøreturen spennende for henne, peke på ting, fortelle, tulle, le osv osv. Det har vi konsekvent gjort fra da hun begynte å forstå litt om hva ting var, nå er jenta 2,5 år og elsker over alt å kjøre bil. Kommer til å gjøre samme opplegget på minsta også. Men ennå er hun for lita til å forstå. Før var det ikke tv i bilene, de klarte seg da også!
Frk. Vable Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har det! Genialt på lange turer! Vi kjøpte det da vi skulle kjøre til Danmark, hadde to barn bak, en på 3 og en på 9.
Cat.68 Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Ja vi har og det og er det mest geniale vi gjort noengang. Men vi bruker den kun på langkkøring da.vi har 53 mil til mine foreldre feks og før var det masing og krangling før vi var kommet over fjellet her (9mil). Nå er det heller slik at. Nei er vi allerede fremme filmen er jo ikke ferdig jo!!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 vi kjøpte det for bilferie i fjor, men bruker den bare når vi skal kjøre langt; ellers før sønnen min bare høre på barnemusikk, det har han fått siden han var ca 1 år
* 5 om dagen * Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 vi har..fikk i gave av svigermor. men bruker det ikke noe særlig, av flere grunner. det er masse styr å sette inn, og ta ut igjen,og en er som regel trøtt om en har kjørt noen timer, og da er det ikke noe særlig å måtte styre med det om kvelden. står det i bilen, er det sikkert innbrudd med en gang, og det gidder vi ikke legge opp til. og etter noen ganger ble lucas bilsyk, han kunne ikke sitte å se på tv når vi kjørte...og da er jeg ikke så hissig på å tørke spy i bilen...så det er veldig lite brukt... kan jo bukes inne da men...
Frk. Vable Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 De klarte seg uten vaskemaskin og tørketrommel og, men jeg har det og, jeg!!! På lange turer, som til Danmark, som jeg sa, så gidder jeg faktisk ikke å sitte å underholde helt til vi er fremme. Da er det helt genialt å sette på en film og la de få se. Mine barn har aldri fått sett flere timer på rad, bare en film, og heller ikke på korte turer under 2 timer.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. oktober 2007 #16 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde tenkt og kjøpe det også til sønnen min på 19,5 mnd.. Men jeg var på foreldrekurs og lærte mange forskjellige.. Hadde en tema i noen timer om "barnevakten".. De fortalte om filmer og dataspill osv.. Hva som ikke er bra for barn og og er bra for barn.. De anbefalte meg/oss og ikke la småbarn se på filmer som har masse effekter.. Greit og rolig film for små barn er f.eks postmann pat.. Fordi det kan gi barn stress.. Så jeg har ikke tenkt og kjøpe det ennå.. til hans 2 årsbursdag eller noe..
sauefot Skrevet 17. oktober 2007 #17 Skrevet 17. oktober 2007 Du trenger ikke sitte å underholde hele veien til Danmark, som du sier. Nå titter jenta vår ut av vinduet å snakker om alt hun ser, til seg selv! Hun er en fryd å høre på. Det å dytte barnet foran en tv når du ikke "gidder" å underholde blir bare for dumt. Men for all del, vi er alle ulike foreldre. Vi gir alle barna våre forskjellige verdier.
silhah og emilie Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 17. oktober 2007 jeg gjør det ikke for at jeg ikke gidder å underholde henne da..men fordi jeg faktisk blir kjempe fort skikkelig bilsyk og er da avhengig av å sitte å se rett fram hele tide, eller aller helst sove
Lillegull og spiren Skrevet 17. oktober 2007 #19 Skrevet 17. oktober 2007 jeg er så i mot dette med at barn skal se på tv hele tiden,forstår ikke hvorfor barn må aktiviseres hele tiden. Ikke nok med a barn nesten ikke får være ute i skog og mark,men nå skal de heller ikke få se den vakre naturen man har ute fra bilruta Hva gjør det for noe om barna må kjede seg i bilen,har de ikke godt av å kunne slappa av litt? Tror at hvis man skal vende unger til alt som er lettvindt,så får man også unger som krever mere og mere. Jeg har flere venninder som ikke kjøper dette av prinsipp,og ungene er vant til å kjøre bil uten problemer.så har jeg noen venninder som bare måtte ha sånn til barna sine,og tror du ikke de er 10 ganger værre en de som ikke har dvd spiller..barn blir ikke lykkeligere med å bli proppa fult av leker og aparater..hva med å sette på en cd i bilen med barnemusikk eller synge litt og snakke med barna. Jeg forstår ikke hvorfor alt skal være så lettvindt,og at unger ikke skal kunne få slapp av uten all tv og spill. Dette er ikke noe krangle innlegg..he.he bare min mening:)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #20 Skrevet 17. oktober 2007 Enig med deg hønemor. Vi tar oss heller goood til og finner på noe morsomt i bilen hvis vi kjører langt og ungene blir leie. I sommer kjørte vi fra stockholm og hit vi bor( vestlandet). 14 timers tur, uten altfor mye syting. Hadde mange sanger, barne musikk og bøker til de. (1 og 3 år) Min mening er at unger ser for mye TV og da trenger de det ikke i bilen i tillegg.
silhah og emilie Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #21 Skrevet 17. oktober 2007 jeg er faktisk heelt enig md deg Baas er veldig nøye selv md at emilie skal være ute hver dag osv MEN å hun HYYYL griner i bilen..har flere ganger måtte stoppe fordi hun har skreket så mye at hun nesten har mistet pusten.. hadde jeg kunne vært mere oppegående på biltur og sunget osv så hadde det vært noe annet..men det kan jeg altså ikke når vi kjører rundt i byen her får hun bare skrike..men jeg syns det er helt forferdelig at jeg skal la henne hyl skrike i 3,5 time... hun ser nesten aldrig på tv hjemme, da leker vi heller med henne..men som du sikkert skjønner så får vi ikke til dette i bilen
fleXibel Skrevet 17. oktober 2007 #22 Skrevet 17. oktober 2007 Gubben driv å snakker om det.. men jeg synes ikke noe om å bruke penger på noe sånnt.. Vesla på 21 mnd kan være utålmodig i bilen, men ikke så ille at det trengs å spilles filmer for henne... Men de gangene vi skal til familien min som bor nesten 4 timer kjøretur unna synes jeg det hadde vært en ide..men er ikke så ofte vi får dratt oppover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå