Gå til innhold

Litt lei av svigermor!!

Jentemamma-03&Guttemamma-07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i forhold med verdens hærligste mann i 3år nå. Jeg har ei jente på 6år fra tidligere forhold & et felles barn. Min kjære bodde hjem til sine foreldre før han flyttet sammen med meg for 2år siden. Moren styrte alle ting for han, ringte og utsatte lån og ringte aetat hvis det var noen problemer der. Hun til og med betalte regningene hans (med hans penger) Jeg hadde ingenting med dette da, men nå har han bodd sammen med meg i 2år, har egen familie og enda så fortsetter hun. Hun ringer til og med UTEN og spørre samboeren min først også sier hun etterpå at det går ant og si takk for hjelpen :-O Jeg har tatt opp dette med min samboer gang på gang og han sier at han har prøvd og snakke med henne. Det har ikke hjulpet så veldig..Under svangerskapet spurte hun meg heletiden hvordan formen var osv (siden jeg var konstant trøtt og sliten siste 2mnd) Etter jeg fikk ut nurket var det ikke et ord om hvordan formen var, da var det bare mas mas og mas om at vi måtte komme oppover. Helt greit og besøke svigers og det gjør vi også. Dem bor 7min unna, vi har ikke bil/førekort. Hun FORLANGER at vi kommer minst en gang i mnd og ligger over ei helg. Dette har jeg godtatt. Helt ok og dra på besøk av og til men jeg synes faktisk at en gang i mnd er litt drøyt jeg, dem er innom hver 14dag og hilser på... men når hun begynner 3uker rett etter fødelen og forlanger at vi skal dra med oss ei på 6år og en på 3uker på en 1,5t busstur så synes jeg hun går litt langt...Jeg vet jeg må klare og komme over ens med henne osv, men jeg vet bare ikke helt hvordan... Jeg begynner og få svigermor i vrangstrupen :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Jeg skjønte ikke helt hva hun gjør som er så galt?

Men hvis kjemien din med henne er feil, irriterer man seg jo uansett.

Det med besøk og sånt var da ikke så ille, men hvis hun ellers prøve å styre din samboers liv sånn som før, skjønne rjeg jo at du blir lei.

Skrevet

Tåpelig, ikke finn deg i det..

1 gang i mnd er jo latterlig ofte spør du meg. Da får hun heller komme litt oftere innom til dere (om du synes det er bedre). Det hadde jeg virkelig ikke giddet. Hun kan ikke forlange det..

Be din mann om å ta et tak for deg - det er deg han skal være mest lojal mot nå - spesielt når man har bittesmå barn. Det er han som bør gi beskjed og han bør støtte DEG.

Skrevet

Det er lov å si nei. Si at dere denne helgen har andre planer, eller at dere bare vil slappe av hjemme. Det er vel ingen som er på overnatting hos svigermor hver mnd????? Dere har da et liv utenom. Klart det skal besøkes osv, men overnatting. Jeg må le litt også. Synst jeg ser hele gjengen på busstur atter en gang fordi svigermor forlanger det.

Høres ut som om svigermoren din har vanskelig for å slippe taket i din sønn. Og litt av skylden har han også. Han bør så absolutt si (litt høyere) at dere kommer gjerne på besøk, men ønsker ikke å overnatte så ofte. Da går jo hele helgen.

Ønsk dem gjerne velkommen til dere på dagsbesøk heller.

Ang. dette å ringe og betale osv. Her må jo ikke dama få noe info. Min familie vet ikke noe om min økonomi - de har ingenting med det å gjøre. De vet ikke hvor jeg har lån eller om jeg har kredittkort. Mannen din er vel voksen og bør holde all slik info for seg selv.

Gi dere selv litt mer privatliv så tror jeg forholdet til svigers blir mye bedre.

Skrevet

syns ikke 1 gang i mnd var så mye da egentlig...mine svigers bor 3,5 timer unna og vi prøver så godt vi kan å bsøke de 1 gang i mnd

vi vil jo gjerne at de skal få et godt forhold til emilie og at de skal føle at de blir inkluderte..

nå har jo vi bil da så det forenkler jo situasjonen litt men med ei som hater å kjøre bil så er ikke det så enkelt heller

Skrevet

Hm en ting jeg ikke skjønner, først skrev du at de bodde 7 min unna, så skriver du at det er en busstur på 1,5 time? Hva mente du egentlig med det?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

antagelig var det vel 7 MIL hun mente....?

Det er nå greit og BESØKE folk en gang i mnd, men at svigermor forlanger at dere skal sove over??? Neppe!

Hadde jeg aldri funnet meg i! Nå bor mine svigers så langt unna at vi må overnatte når vi drar dit (12 timer med bil), men jeg tror at Sambo hadde ledd om mamma mente vi MÅTTE sove der en gang i mnd...

Skrevet

Jeg må bare si at jeg synes heller ikke 1 gang i mnd er så kjempe mye.

Men det er kanskje fordi vi prøver og være hos min mor 1 gang i mnd. =) Og hun bor i sverige.

Men så er det jo greit og handle billig mat i sverige da.

Så da er det jo greit og kombinere. =)

Skrevet

Synes det er forskjell på VIL og MÅ jeg da.

En gang i mnd er jo ikke så mye (selv bor vi 10 min kjøring unna jenten vår sine besteforeldre, de ser hun ca en gang i uken). Men jeg synes ikke svigermor kan kreve at de overnatter der en helg i mnd. Dersom hun veldig gjerne vil kan svigermor komme litt oftere på besøk til de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...