Gå til innhold

Noen som gidder og lese dette og svare meg ?(litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er sikkert ikke verdens perfekte leietakere men vet vi ikke er de værste heller. Vi leier en koslig 3-roms hos ei dame i 50årene. Hun er vist nokk enke og har det sikkert ikke så lett, men trenger hun og være så sur da? Først når vi var på visning og par ukene etterpå var hun helt toppers dame :-) Men så snudde hun om plutselig. Saken er den at hun klager for ALT. Vi har innternett innkludert i husleien også vi var uheldige og fikk virus på maskina vår, hun kom opp og sa det måtte vi få fjernet med engang for hun fikk begrenset tilgang på nettet, Helt ok, vi gjorde det og da var hun smilende fornøyd. Så en dag var min kjære i dusjen også skulle jeg inn på badet og legge inn hånduker,da så jeg hele gulvet var dekt med vann, så hørte jeg plutslig : *bank* *bank* Da hadde vannet kommet ned til henne og vi beklaget og sa at vi nettopp hadde merket det og at det måtte være tett i avløpet. Hun fikk fikset det med ei flaske avløpsåpner også var alt ok. Trodde vi, hun sendte mld om at en av oss måtte komme ned til samtale, vell dær fikk min samboer den kjefta om hun kunne ikke ha sånne uansvarlige leietakere til og leie..Hmm, det var et uhell da. Tiden gikk og plutselig fikk vi et brev som var på døren vår. Da hadde vist våre gjester klart og bekke askebegeret ned til henne og det var en 5-6sneiper som la dær, da hadde vi forsøplet hennes eiendom og viste ingen respekt for eiendommen hennes. Hadde helt ærlig ikke sett dette heller vi..Samtidlig var vi pålagt til og vaske trappene minst en gang i mnd da det sliter med stein og grus på gulvbelegget..Ja selvfølgelig vasker vi men kanskje ikke så ofte som en gang i uken. Jeg vasker huset 1gang i uken men utgangen drøyer jeg litt..Kanskje jeg overdriver? jeg vet ikke jeg men jeg har begynt og misstrives pga dette :-( Noen som har lyst og komme med synspunktet sitt? Hadde blitt veldig takknemmig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere er pålagt en ting, er dere pålagt en ting.

Ja, jeg synes det er sløvt å sluntre unna slik vask, hvor lang tid kan det ta liksom, når du uansett svinger filla en gang i uka?

Ang. baderomsgulvet og askebegeret ville jeg bedt opprikti om unnskyldning.

Skrevet

tror jeg hadde sett meg om etter noe annet....

dere har vært uheldige, i det du skriver her, og så lenge det ikke har vært akseptert, så hadde jeg ikke orka å bo sånn...

Skrevet

Hvis det er bare disse hendelsene du nevner synes jeg din utleier overdimensjonerer voldsomt. For det første ; internettet, virus er et problem for alle. Neste; at et avløp går tett er heller ikke deres skyld hvis dere er fllinke å rense sluket for hår o.l regelmessig. Og dette med askebegeret; her bør dere be oppriktig om unnskyldning og love at det ikke skla gjenta seg. Til sist; vasking av trappa, dette burde du følge avtalen til punkt og prikke og tenke at dette nok er viktig for henne, og en avtale er en avtale. Jeg er selv utleier og ville nok ikke laget bråk over annet enn vaskingen, der hadde jeg sagt ifra fordi det er en avtale og fort blir en irritasjon hvis den ikke holdes, resten hadde jeg ikke snakket om engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...