*frøet i et nøtteskall* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 jeg sliter med ekstrem kvalme og oppkast om dagen.. har ikke holdt på noe mat på to uker nå, og begynner å blir veldig slapp nå... ringte legen og spurte om sykemelding, men det er visst veldig vanskelig ser det ut til... er nattevakt og SLITER fryktelig om dagen nå... det jeg lurer på er om jeg kan dra til JM å snakke med henne, og evt. få sykemelding av henne?? takknemlig for svar!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 du må nok til legen da, jm skriver ikke sykemelding. GOD BEDRING;)
*guttemamma* Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Nei, hun kan nok ikke det, men du kan jo snakke med henne, så kanskje hun kan ta kontakt med legen din også.. Helt sykt at du ikke skal få sykemld, jobber natt og greier også.. Nei, ring jordmora di, og fortell henne hvordan det er.. Lykke til!
temi & keli Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Bare legene som kan sykmelde, så vidt jeg vet..
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 jm skriver ikke sykemelding - da må du til legen din
*frøet i et nøtteskall* Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 takk for svar jenter! sitter her og er helt på gråten... skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal klare å jobbe nå... verker i hele kroppen, og bare sover og kaster opp... men, men... har ikke vært hos jordmor enda, er bare 6+4, men kan jo prøve å ringe og høre om det er mulighet for å komme inn til en samtale.. så kan hun igjen ringe legen kanskje...
Simbasa Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Hmmm, rart legen ikke ville skrive ut sykemelding til deg. Jeg ringte legekontoret etter et par dager der jeg kastet opp alt jeg puttet i meg. Fikk akuttime, og det første legen min sa var: Her blir det 100% sykemelding., og du må regne med å være minst 50% sykemeldt til kvalmen går over. Jeg hadde egentlig ikke lyst å være sykemeldt, har aldri vært det før, men hun insisterte og mente det var det beste både for meg og barnet. Så igjen, rart at leger kan være så forskjellige.
*frøet i et nøtteskall* Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2007 tydelig forskjell fra lege til lege ja.. er så lei hele dama nå, at jeg kan grine... men krysser fingrene og håper det ordner seg!! har kasta opp alt jeg har putta i meg nå siden onsdag 3/10.. det er to uker det.. har spurt om jeg kan få noe kvalmestillende på resept, men det er også fryktlig vanskelig... har prøvd alle mulige ting reseptfritt fra apoteket, men ingenting hjelper..
Piken på landet Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Gå til en annen lege! Dette høres jo helt absurd ut. Å for oss som er nattevakter skal jo liksom terskelen for sykemelding være ganske lav i forhold til svangerskap. Hadde prøvd å få bytte hele fastlegen om jeg var deg.
sunshine2 Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hatt samme problemet med min lege. Kasta opp mye de første 3 mnd i tillegg til at jeg var ekstremt trøtt. Jeg har en 3 år gammel gutt som jeg er alene om når mannen min er på jobb i nordsjøen. Fikk ikke sykemelding av min lege. Men må innrømme at jeg ikke spurte legen min direkte heller. Syns det er så utrolig flaut. Egentlig vil jeg jo klare meg uten sykemelding. Men jeg forklarte jo ham hvordan jeg hadde det og at jeg sleit voldsomt med å fungere på jobb. Og i tillegg være tilstede for sønnen min når jeg kom hjem fra arbeid. Er nå blitt mye bedre, men nå er jeg jo 18+6 uker på vei. Men jeg har vært sinnsykt sliten og tatt ut ferie som jeg har hatt til gode for å hente meg inn. Syns det er litt dumt. I tillegg har jeg lagt meg rett etter jeg har lagt sønnen min kl. 1900 for da har jeg ikke klart mer. Så det har vært lite sosialt liv for min del disse ukene... (",) Håper det går bedre for din del! (",)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg brukte 3 dager med egenmelding først, og ringte legen min på dag 3. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme noen dager senere, og at de kunne tilbakeskrive første fraværsdag på sykemeldingen. Nå ba jeg bare om 20 % sykemelding, men så lenge du ikke kommer deg på jobb, så må du da ha krav på sykemelding!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå