Gå til innhold

Tiger-baby

Mor til en stor og en liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går du til kontroll for diabetes? HVorfor sier diabeteslegen din at du ikke skal gå over termin?

Jeg går på Riksen for svangerskapsdiabetes, skal på kontroll idag. Håper virkelig jeg kan få samme beskjed, spesielt siden jeg har svangerskapsforgiftning itillegg. Men vet ikke hva kriteriene er for at de kan si at jeg ikke skal gå over termin......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg går i Drammen, var der i dag også og spurte om det igjen diabetis legen. Han sa at det er ikke han som bestemmer, men at reglene er slik at vi med sv.diabetis ikke skal gå over termin pga. større fare for sv.forgiftning dessuten så ligger jeg på grensen med lave blodplater og det utgjør stor fare for sv.forgiftning.

Skal til UL neste uke til vekstestimering og skal spørre legen da også. Jeg kommer til å stå på mine krav om å bli satt i gang, siden det er praksis.

Vi med diabetis føder som regel større barn siden de lever i magen med konstant sukker i blodet.

Skrevet

dytt

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg fikk "heldigvis" svangerskapsdiabetes så sent i svangerskapet at det mest sannsynlig ikke har påvirket vekten til babyen. De har estimert at den i forrige uke lå på rundt 3300gr, og det er jo ikke så mye når jeg har termin 25.10.

Var til kontroll igår og de vurderer igangsetting nå pga svangerskapsforgiftning. Verdiene mine går opp og ned hele tiden nå og jeg er ikke iform om dagene itilegg til at babyen har blitt mye roligere. Også ser jeg ut som en diger elefant ;-)

Skal tilbake imorgen og ta ny ctg og prøver. så får vi se hva de finner ut ang igangsetting. Håper iallefall jeg slipper å gå over termin. Det virker ikke som svangerskapsforgiftningen min vil forsvinne heller, så kanskje de tar det med i betraktning.

Lykke til til deg og håper du slipper gå over termin du også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...