Gå til innhold

HJELP! Jeg har drukket Oslo-vann ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og alle jeg forteller det til sier: OJ DA! ... UFF! osv.

Hvor farlig er egentlig denne Giardia-parasitten? Om jeg blir litt dårlig med magesjau og oppkast, så takler jeg vel det.

Jeg er mer bekymret for hvilke konsekvenser dette kan ha for lillegutt i magen. Er 6 måneder på vei.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er bare funnet i vannet evd storo, så om du ikke bor akkurat der så skal det nok gå bra. problemet er at de ikke vet noe om denne bakterien i det heletatt. de sa akkurta på radioen at de ikke vet hvilke konsekvenser det vil ha for mennesker som får det i seg, derfor anbefaler de å ikke drikke vannet.

slapp av, det går nok fint!

Skrevet

Tror ikke det er snakk om å bli "litt" dårlig,men kraftige magesmerter og diare,10 % kan få langvarige bivirkninger.

Symptomene er diaré, magekramper, kvalme og luftoppstøt med råtten lukt. Mer enn to år etter sykdomsutbruddet hadde minst 300 mennesker i Bergen fortsatt plager som skyldes parasitten.

90 prosent av hovedstadens befolkning får drikkevannet fra Maridalsvannet.

Vannrenseanlegget på Skullerud i Oslo har allerede UV-stråling og er ikke omfattet av parasittalarmen. Dette innebærer at innbyggerne i Søndre Nordstrand, størsteparten av Nordstrand og sørvestre del av Østensjø samt Ski kommune ikke rammes av kokepåbudet.

Det oppfordres til å koke vannet minst 3 minutter.

Hadde virkelig gjort det ,både for din og babyens skyld.

Skrevet

Det verste er at dette faktisk ble påvist allerede forrige uke!!!!! Snakk om å bruke lang tid på å få meldingen ut til folk. Det vil jo si at tilnærmet lik alle som får drikkevann fra Maridalsvannet, faktisk har drukket av det.

Skrevet

Grunnen til at de ikke gikk ut før er fordi de har testet for å se om dette virkelig er farlig. Det var GE Healthcare som merket det først siden de tester vannet fra før av.

Så jeg synes for så vidt det er bra at kommunen ikke krisemaksimerer før de trenger.

Til HI; inkubasjonstiden er visst 7-10 dager, så det kan jo ta litt tid før du evt merker noe. Du kan jo ringe sykehuset du skal føde på og høre?

Skrevet

Her er jeg i alle fall i god gang med vannkoking! Har IKKE tenkt å få giardia her nei :) Hehe...

Er vel verre på sykehuset da. Skal vi drive og koke vann til alle der da??? Håper de har funnet en løsning før jeg kommer på seinvakt idag...

Skrevet

Gjort er gjort. Kryss fingrene og håp på det beste. Garantert mange som har gjort det samme i dag tidlig.

Dette skal gå bra! Lykke til :o)

Skrevet

Jeg også.. er ganske urolig nå.. jeg bor i tillegg rett ved storo.. håper virkelig ikke at ungen tar noe skade av det.. har ikke blitt noe dårlig enda så får bare håpe at det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...