Gå til innhold

Koke vannet i Oslo... HVa da med oppvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mest sannsynlig er det jo små mengder parasitter og dermed ikke så farlig, men HVIS, burde man koke oppvaskvannet også da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle vel i utganspunktet ikke være nødvendig, oppvaksvann er jo ikke drikkevann.....

Skrevet

Men man skal koke drikkevannet, vannet du bruker i maten og når du pusser tennene sto det i avisen!!!! Så ev. kan du jo koke oppvaskvannet også, bare sånn for sikkerhetsskyld :) Litt tungvindt, men bedre enn å måtte bo på do de neste dagene :) Vet ikke om denne Listeria-bakterien overlever "i lufta" på en ev. ren oppvask??!!

Skrevet

etter hva jeg skjønner ut fra en artikkel jeg leste, så vet dem vel ikke helt hvem type av den bakterien det var. Dersom det var den "hissige" så kunne svært små mengder være nok.

Derfor så kommer jeg til å bruke kokt vann til tannpussen, spesiellt til unga, nå fremover.

Hvordan det er med oppvaskvann er jeg usikker på. Vet ikke hvordan det er med oppvaskmaskiner, om vannet blir varmt nok til at bakterien drepes lissom. Eller om bakterien overlever dersom vannet blir tørket av / fordampet, altså om bakterien overlever uten vann. Har jo ikke blitt sagt noe om at man ikke skal dusje heller lissom.. Men tror jeg ville droppet å bade de søte små en stund siden dem har en tendens til å sluke litt vann

Skrevet

skulle jo koke tannpussevann og alt i minst 3 minutters fosskok.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen, ihvertfall ikke med ungene når det kommer til denne parasitten..

Det er fortsatt 300 bergensere som sliter etter at de hadde parasitten i vannet sitt.

Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Det går jo kanskje an å legge oppvasken litt i kokende vann helt til slutt? Bedre enn ingenting. Babyting ville jeg kokt direkte i kjele etter oppvasken.

Huff, håper det ordner seg fort. Hehe...kjenner symptomene kommer bare av å lese om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...