Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Har slitt med kraftig hodepine i 3 uker nå. I tillegg har kvalmen begynt igjen, som eg har vært uten i 6 uker. Våkner av at eg har hodepine. Aner ikke hva eg skal gjøre.Var på jobb i går kveld og er i stuss om eg skal gå til legen i dag å få sykemld for en periode. Sleit ekstremt på jobb i går kveld, og fikk kommentarer på at eg såg skikkelig dårlig ut. Jobber på en psykiatrisk avdeling, så er ikke fysisk tungt arbeid, men psykisk er det ganske tøft til tider. Tar paracett hver eneste dag, alt ifra 4 stk til 8 stk i løpet av en dag. Det kan ta bort det aller verste, men smerten forsvinner ikke helt. Er 15 uker på vei. Det eg lurer på er om dere synes dette er god nok grunn til at eg bør sykemelde meg?
kokosyklus Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Har du sjekket blodtrykket ditt i det siste? Drikk nok vann. Så lenge du ikke bor i oslo:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Hehe, bor heldigvis på vestlandet Men drikker mye, og går tur hver dag, så gjør liksom det eg skal etter boken, men det hjelper så lite. Blodtrykket har eg ikke fått sjekket siden eg var på kontroll sist og da var det fint. Skulle sjekke det på jobb i går, men akk den tiden flyr så fort...
helt på tampen? Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg synes nok du bør kontakte lege før du fortsetter med så mye Paracet. Det ville jeg har gjort...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Har fått time nå kl 11, så får se hvordan det går. Syns det er lite greit å bruke så mye medisin, selv om paracett skal være "ufarlig".
Trultemor til 2 1/2 Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har det akkurat på samme måten som deg, våkner med dundrende hodepine, med flimring for øynene til tider (ak som migrene) har hatt migrene masse før, men etter forrige svangerskap har jeg ikke hatt det i det hele tatt. Forferdelig når man ikke kan ta noe som er særlig sterkere enn paracet. Jeg kaster opp hver morgen i tillegg. Lykke til hos legen, spør du meg så er det absolutt god nok grunn til å sykmelde seg, hvertfall for en liten stund, så du kan få litt krefter tilbake. Si ifra hvis du får noen gode råd!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Har slitt en del med migrene selv, men dette er ikke samme smerten. Migrene er mye vondere, men denne hodepinen hver eneste dag er forferdelig utmattende. Takker for alle svar og skal gi deg råd hvis eg får noen.
AnneKristin&gullet i magen Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Kjøp en liten flaske med peppermynte dråper og smør på tinningen eller der hvor du har vondt. det kjøler ned og lindrer veldig..
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Ja sånt man smører på pannen hjalp litt på meg. Jeg hadde fryktelig hodepine selv!Føler sååå med dere!Hadde i flere uker.. Gav seg vel i uke 20 tenker jeg..Kunne ikke planlegge noenting!Jeg tok ikke mye tabletter,bare hvis det ikke var til å holde ut. Det beste er å holde senga,kald klut på panna osv.. Det går over=)
Princen min Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 jeg har også slitt m kraftig hodepine,og jeg er sykmeldt jordmor syns ikke jeg skulle jobbe.... Jeg har gått til kiropraktor å d hjalp på meg....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg sliter også med mye hodepine og migrene. Når det står på som verst , har jeg fått beskjed av legen og ta en paralgin forte og gå og legge meg. Noen ganger klarer jeg da faktisk og sove av meg den verste hodepinen. Som min lege sa det : " heller en paralgin forte av og til enn mange paracet daglig "
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Det ble nok sykemelding på meg gitt. Beste var å få ro og fred og ta vare på seg selv. Fikk ikke noe annet råd enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå