Gå til innhold

Hjelp!! Drikkevannet er infisert med bakterier!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så akkurat nyhetene og ser at det har vært advarsel om at det er bakterier i drikkevannet her jeg bor i Oslo.

Vesla er 15 måneder og har drukket masse vann og en veninne av meg er gravid!!! og drukket masse vann og jeg er så bekymret for dem. Huff og huff. Jeg hadde tidligere lekt med tanken å koke alt vann jeg bruker og tror jammen jeg skal gjøre det fast heretter.

Hva tenker dere andre? Flere som er bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vet ikke enda om det er den farlige typen. Det er heller ikke så mange bakterier i vannet at man er garantert å bli syk - tvert i mot, man skal vel være uheldig om man blir det!

Synes det er en smule hysterisk å koke alt vann man bruker jeg da. Det er jo snakk om at man får en veldig ubehagelig spy-sjau, normalt friske mennesker vil jo tåle det fint (selvom det selvfølgelig er pyton). Det er jo for å forebygge slike ting at de tester vannet, og nå ber de folk koke vannet til de finner ut hva slags bakterier det er, istedenfor å avvente og se det an til de får testet videre. Det tyder på at det tas på alvor, synes jeg.

Jeg hadde selvfølgelig kokt vannet NÅ om det var mitt vannverk dette gjaldt. Men å bli veldig engstelig hjelper vel ingen. Forhold deg til anbefalingene, så går det nok bra!

Skrevet

Ettersom de har vist dette noen dager før det kom på nyhetene i dag, burde vi ikke allerede vært syke?

Eller er det slik at vi må da ha drukket vannet i veldig lang tid før man blir syk? ( fått i seg nok ulumskheter)

Men vi får vel gjøre som vi får beskjed om å koke vannet vi skal drikke. Vannet til matlagingen blir jo automatisk kokt.

Skrevet

Hvor i Oslo bor dere da? Vi bor på Nordstrand og slipper heldigvis unna, er ett kart på vg nett som viser hvilke bydeler som ikke trenger å koke vannet.

Skjønner at du tenker det værste, men forhåpentligvis trenger det ikke være farlig.

Skrevet

De trenger ikke nødvendigvis å ha blitt syke enda, tar ca 2 uker før man merker det leste jeg i sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...