To barns mor og 75-modell. Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har vært sykemeldt lenge. Har ikke vært i noe særlig fysisk aktivitet pga. bekkenløsning. Noen som har samme erfaring og har vært gjennom fødsel. Forrige gang var jeg veldig sprek, så nå er jeg bekymret for hvordan dette skal gå.
Mamzen Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Har vært i samme situasjon som deg og fødsel gikk kjempefint, og jeg var i skikkelig dårlig fysisk form, da jeg ikke hadde beveget meg på flere mnd! Prøv bare å holde deg litt i bevegelse under fødsel, slik at du ikke blir liggende i en stilling lenge, noe som kan gjøre bekkenet verre etter fødsel... Lykke til!
løve81 Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg satt i rullestol de siste mnd før fødsel sist pga bekkenløsning, så var mildt sagt i dårlig form. Fikk bekkenløsning i uke 9, så jeg hadde vært rimelig passiv hele svangerskapet. Fødselen gikk veldig greit, prøvde å stå me prekestol, men det var bare slitsomt å henge der, så jeg lå på siden i senga. ( Det er ikke så lurt å ligge på rygg fordi belastningen på bekkenet blir veldig stor da) Fødte liggende på siden, og det gikk kjenpefint.!
To barns mor og 75-modell. Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2007 Takk for svar. Det var godt å høre. Er innstilt på å være mest mulig aktiv under fødsel;-)
Mamzen Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Må bare minne på at det ikke er noen fasit på hvilken stilling DU kan føde i. Jeg feks kan IKKE ligge på siden som hun over meg, men jeg har smerter/leddet ute av stilling i symfysebenet. Så det kommer litt an på om du har bekkensmerter bak eller framme.. Men uansett, det gikk kjempelett, og siden du er 2. gangs, går fødsel som regel lettere enn første gangen. Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå