Gå til innhold

feber, huff

cec85_med_Mariellgullet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

jenta mi blir 1 år 22 oktober, tida flyr:)

I går kveld fikk hun feber, og kastet opp, gav vann og en paracet, i dag har hun 38,8 i feber, men tok temoen i øre...

Hva er det beste jeg kan gjøre for henne?Hvor ofte kan jeg gi paracet og ja?hehe, litt usikker her...

Sånn blir det når de blir barnehageunger;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter....

Skrevet

Håper jeg får noen svar jeg da:( Nå sover a litt ihvertfall, men jeg kan ve ikke være ute med a?osv osv?

Skrevet

?

Skrevet

paracet inntil tre ganger i døgnet :)

Jeg ville ikke tatt henne med ut , men hører folk gjør så forskjellig :)

God bedring :)

Skrevet

Hvor ofte du kan gi henne paracet står på pakningsvedlegget, viktig å lese den. Jeg stoler mest på rektaltempen, vil anbefale at du tar tempen der nesten gang. Feber er ikke farlig i seg selv, jeg pleier å gi febernedsettende ved dårlig allmentilstand, når barnet er veldig slapt og ikke tar til seg hverken vått eller tørt. Ikke stress med maten enda, gi henne drikke, gjerne drikke med sukker i, ikke bare vann. Hun trenger energi også.

Pass på at hun ikke har for mye på seg, hvis feberen er på tur opp vil hun fryse og da trenger hun mer på, når feber er på tur ned vil hun svette og da må du kle av henne igjen.

God bedring! :o)

Skrevet

Jeg gir paracet ved feber rundt ca 40 eller hvis de har ubehag.

Tilby henne rikelig med drikke og ikke stress for at hun ikke spiser.

Jeg hadde heller ikke tatt med henne ute , bortsett fra en trilletur rundt sovetider da hun kan pakkes godt ned i vogna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...