Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hørt at mellom 18 og 20 grader er best, men personlig synes jeg det er litt kaldt. Når vi har hatt det så kaldt på rommet, så er nesa, hendene og ørene til jenta mi kjempekalde. Jeg prøver å holde det rundt 21-22 grader, da virker det som at hun trives best.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Seriøst???Har dere barna på samme rom som dere selv?Vi har ikke sjangs å få sove uten frisk luft, og da kan man jo umulig holde temperaturen oppe i 22 grader!!Har nettopp kjøpt termometer for å ha på rommet vårt, og det viser 14-15 grader...jenta sover bare i body, men er god og varm under dyna. Aldri kald i nakken eller på ørene, bare litt kald på hendene men det har jeg hørt ikke var noe farlig...?Hvorfor skal det ikke være under 18 grader??De kan jo sove ute i vogn...
Lillegullet130707 Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Har vinduet åpent på natta, men nede i senga til ungen blir det som regel aldri kaldere enn 19-20 grader, hvis tempraturen på Supernovaen er riktig...
En liten mamma Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har ca 19-20 grader på soverommet, både vårt og snuppa sitt. Jeg har aldri vært særlig fan av den der "ha det så kaldt som overhodet mulig uten å fryse ihjel"-trenden som hersker i perioder. (Husker noen i fjor vinter som sa at de hadde mellom 5-8 grader, og da låg babyen praktisk talt naken...)
Mamman til M&E Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 16 til 20 grader er det som er anbefalt. Jeg har et "egg" som sier hvor mange grader det er i rommet. Når den kommer under 16 grader lyser det blått og det kommer et surt fjes opp, mellom 16 og 20 grader lyser den gult og det kommer et blidt fjes opp, er tempen over 20 grader lyser den rødt og det kommer igjen et surt fjes opp :-) Funker også ypperlig som nattlampe og den skal visstnok ha vunnet en pris :-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Mange priser:) Og den viser ikke rødt og surt fjes før 23. Før det er det oransje:)
Mamman til M&E Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 ikke min, den viser rødt surt fjes når det er over 20 grader, så det så!! :-)
Mamman til M&E Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Ups, kanskje det er orange *ler* trodde det var rødt jeg hmmm, må visst sjekke det igjen ja og ikke være så påstålig :-)
Turid Laila Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har to vinduer oppe om natta, så vil tro det er samme som ute ca. Han sover på saueskinn og med teppe og dyne over seg. Har på han bomullspysj. Han er aldri kald eller noe sånn.
selma07 og engel Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Hvor får man kjøpt ett sånt egg?
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Man får kjøpt det i babyutstyrsbutikker. Heter Grobag Egg. Vi bruker Grobag dyneposer også,men det er det ikke alle butikkene som har. Det er rimelig nytt i Norge nemlig. Det kommer fra England og det er der de har vunnet masse priser. www.grobag.co.uk
Mamman til M&E Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg kjøpte mitt på nettet: lovebarna.no
Tpop Skrevet 17. oktober 2007 #16 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har vinduet oppe og jeg har aldri sekket tempen på rommet eller nedi senga hans egentlig. Han sover på saueskinn og har helseteppe rundt seg og dyne over. Han har body, strømpebukse, pysj og nattlue på seg og han er god og varm på kroppen, men hendene kan bli littt kalde, men helsesøsteren sa at det hadde ikke noe å si så lenge han er varm på kroppen ellers. Jeg døvvar hvis jeg skal ha 18 grader på soverommet så så enkelt er det og vi har ikke noe eget rom som han kan ligge på så sånn er det bare. Vet om mange som har hatt vinduet på vidt gap hele vinteren på rommet deres og babyene kler de bare på godt så de ikke blir kalde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå