Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min gulper opp en del av maten hver gang etter måltid, så slitsom å skifte klær hele tiden... Noen ganger kommer det veldig mye gulping. Noen råd....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler med deg og sønnen din.jenta mi gjer dette etter hvert måltid og det FOSSER ut,men så lenge hun legger på seg er det ikke farligt.håper du har sjekket at han har tiss i bleien å legge på seg.jeg prøvde å gi henne graviscon etter anbefaling av legen,apoteket var ikke hørt om dette da,men jeg prøvde å alt kom opp igjen som vanligt.det er et fortykningmiddel vi kan bruke og ha på flaske å pumpe oss hvis vi ammer,men jeg har ikke prøvd dette.det jeg gjør om kvelden er å pumpe meg og gi henne tilregnt måltid så mange ml hun skal ha i et måltid,da gulper hun mindre...jeg tropr det har me luft og at trolla våre er ganske hole å drikker endel mer enn det de trenger.for når jeg pumper kommer det ofta 200 og det er 50 mer enn hun skal ha og da er det ikke løye hun gulper det ut igjen.

det blir mangen skift å filler iløpet av et døgn,men men håper snart lukkemuskelen modner seg så den kan holde maten i magen:)....

Skrevet

hvordan kan du vite at barnet ditt skal ha 150 pr måltid??

Trodde nå dette var individuelt, og at ved noen måltider spiser babyen mer enn ved andre måltider?

For ordensskyld, mine barn har gulpet uansett hvor mye de har spist, og om det var fra pupp eller flaske.

Dessuten kan det være forskjellige årsaker til gulping.

Har hatt en stor-gulper, han slutta vel da han var 13 mnd. men etterhvert blir en så vandt med det at jeg tenkte ikke så mye over det , ble vandt til mye klesvask og og generelt sur lukt..

Etterhvert lærte jeg jo også gutten å kjenne, og forsto når gulpen ville komme... og hadde mange smikker og gulpekluter liggende!

Har tydligvis fått en ny gulper nå, så da blir vel det neste året fyllt med gulping det og..

-Men de er nå hærrrlige likevel!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har snakket både med Helsesøster og barnelegen på helsestasjonen for vi hadde en periode der hun kastet opp og ikke gikk opp i vekt.

De a at gulping er noe vi bare må ta som det er. Så lenge hun går opp i vekt, tisser og har avføring som er sennepsgul (ikke pesto grønn) så skulle alt være greit ;)

Alle bildene vi har av jenta vår er med en gulpeklut under hodet... vi har også alltid en klut i lomma. Bruker en del smekke og vasker mye klær :) Sånn er det bare her i huset. Prøver å bruke bukser som ikke går over skuldrene for da er det bare overdelen som skal skiftes :)

Skrevet

Jenta mi gulper også endel, men hun har KISS II. Gulper litt mindre nå etter første behandling.Manuellterapauten sa at det kan være låsninger i øvre del av ryggen som gjør at hun gulper mye, men det kan også være andre grunner - det er jo helt normalt at babyer gulper - mer eller mindre...

Her går det minst 3 bodyer om dagen og jeg bruker ofte håndkle istedenfor gulpekluter pga mye gulp - har bare måttet akseptere det, hva annet skal man gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...