♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Ser på nyhetene, at de har funnet parasitten listeria i drikkevannet i Oslo, og ber spes gravide, og folk med nedsatt imunforsvar, å ikke drikke det. Huff, så ekkelt at man ikke kan være trygg på vannet vårt En person som er død pga dette....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2007 Kok vannet dersom dere skal drikke det jenter.
motherO Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke Listeria som er funnet, men PARASITTEN Giardia.. Listeria er en bakterie (som riktignok kan være farlig for gravide).
JonathanTheamamma Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Listeria er funnet i maten på Rikshospitalet, ikke i drikkevannet i Oslo. Giardia er i drikkevannet. Det er ikke farlig på den måten som listeria.
Labambie Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Mye bassilusker ute å går da! Både i drikkevannet og på Rikshospitalet... Noen som vet hva slags sykdom denne giardia parasitten kan gi?
yvve73 Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Var vel snakk om brekninger, magesmerter og diare i alle fall.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 hvis dere husker den drikkevanns-skandalen fra Bergen for litt over 1 år siden så var det samme parasitt som ble funnet i drikkevannet i Svartediket. Man får skikkelig magesjau og nedsatt almenntilstand. Det er ganske mange fra saken i Bergen som har fått store helseplager i ettertid, blant annet med ME (kronisk utmattelse).
dritgrei hei hei! Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg må bare si at her gjelder det å holde tunga beint i munnen: det er funnet to ting, en bakterie på rikshospitalet - den er farlig! en i vannet - den vet de ingenting om, og den har foreløpig ikke drept en sjel.
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Må si meg litt unig dritgrei.. Selv om den foreløpig ikke har drept en sjel,kan den være farlig for mennesker. Det oppfordres til å koke vannet i minst 3 minutter. Bedre føre var,er mitt svar!
dritgrei hei hei! Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 ok da var jeg uklar min venn, jeg så du var uenig på den andre tråden også :-))) selvsagt bør man koke vannet når det er det de anbefaler, men har var det lagt ut en tråd med feilaktig informasjon og det er det jo viktig å rydde opp i, er du ikke enig? den bakterien som er funnet på rikshospitalet har nemlig drept et menneske, mens den som er funnet i vannet i oslo har ikke drept noen. Men du har rett man kan aldri vite hva som skjer, og jeg har ikke sagt at man ikke skal koke vannet. Jeg sa bare til den jenta som hadde drukket vann uten å vite, at det antagelig går bra om ikke hun bor på Storo, for det var eksakt der de hadde funnet denne bakterien. :-)) var jeg klarere nå?
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Joda,litt klarere. Men les her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175616 :-)
Ezmeralda Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Huff... Drakk to stooore glass vann før jeg la meg i går kveld... Er i uke 38.
*1+1=2 små* Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 er jo virkelig ikke værre enn at man kan koke vann da! Latterlig at folk løper ned butikkene for å kjøpe seg dyrt vann...HERREGUD PANIKK.... kok vannet og drikk det
Pfff Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Kan denne Giardia gjøre noe med fosteret? Eller gi en virkning på fosteret?
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 Nei, den kan ikke skade fosteret. Spurte akkurat en overlege om dette spørsmålet. Den kan ikke overføres fra mor til barn Det eneste er om man blir smittet, så bør man ikke begynne behandlingen før etter at barnet er født...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå