-ak- Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 skal alle bruke ullbodyer nå på vintern? blir det anbefalt?
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skal :-) Nyfødte holder ikke så godt på varme, og ull er godt å bruke da...
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har kjøpt noen bodyer og strømpebukser i ull, bare sånn at vi har til de kaldeste dagene... Har ikke tenkt å bruke de hele tida nei, selv om jeg vet de regulerer varmen, puster osv. Tror knøttet vil få det like fint med vanlig bomullsundertøy....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har kjøpt noen myke ullbodyer og bukser.... :-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 jeg kommer ikke til å bruke ullbodyer.. klør så fælt syntes jeg selv så her blir det bomull.. fugerer helt greit.. en liten baby blir jo ikke våt av å være ute og inne er det jo alltid godt og varmt =) prøvd å bruke det på førstemann her og han hr aldri likt det.. ble sur og grinete med det.
Ezmeralda Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Samme som Silje&Knøttet. Har kjøpt inn et par ullbodyer og strømpebukser for kalde dager, men kommer nok først og fremst til å bruke bomull. :-)
Valentine nr2 Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Nei, her blir det bomull. Meg selv og storebror klarer ikke ull rett på huden. I tillegg er det ikke anbefalt å bruke hvis en har tørr / atopisk hud, noe vi har et snev av.
senora Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg skal ikke, dvs har fått en i gave og kommer vel til å prøve? Storebror på 3 år kunne ikke bruke ullboddy. Stakkar liten, han var så urolig i vogna og da jeg tok ham opp for å skifte, var han helt rødflammete der boddyen hadde vært :-( Da var han ca 1 mnd og boddyen var vasket uten parfyme. Jeg selv tåler heller ikke ull på kroppen.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 ullbodyer eller annen ullklær skal ikke innerst mot huden til de barna som har eksem eller anlegg til eksem. min ene sønn er extremt plaget av utslettog eksem og vanlig ull gjør det verre. noen ullklær er behandlet på en måte så han ikke reagerer da.en ullserie jeg kjøpte på løvebarna men husker ikke nå hva den heter:(
ønsker meg en baby ti! :-) Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har ikke brukt det til noen av mine 4 barn, og skal heller ikke bruke det til den neste! 1. Fordi vi er litt plaget med eksem/allergi og klør av å ha ull rett på kroppen! 2. Fordi jeg har vært borti barn, som rett og slett lukter tiss! Skal jo bare vaskes på ullprogram, og ikke all vask får bort all lukt, og baktereier på 30 grader! Så her bruker vi kun ren bomull inn mot huden!
frk tordensky Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 jeg bruker ullbody på nettene- hvis hun gulper eller sikler og blir våt, skal hun hvertfall ikke bli kald i tillegg. synes ikke de ullbodyene til barn klør jeg , og lillejenten reagerer ikke noe negativt på de. men på dagen har vi ofte bomull- for da merker jeg jo om hun er våt, og kan skifte lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå