Gå til innhold

Andre som virkelig IKKE har hatt styrtfødsel?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg hadde en fødsel jeg ikke akkurat vil ha reprise på; 83 timer:(

Noen i samme (treeeege) sjanger?

Og dersom du har flere barn, noen vesentlig forskjell på neste fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

24 ganger 6 timer!! frå første rie.. gjekk i 2 døgn med 4.5 cm.

med nr 2 var 12 timer frå første rie.. (den var rask syns eg da)

Skrevet

omvendt- 6 ganger 24 timer..

hehe..

Skrevet

Holdt på fra tirsdag den 11 til torsdag kveld med nr 1 :(:(

Skrevet

Nr1. 48 timer

Nr2. 12 timer

Nr3. 10 timer

Nr4. 8 timer

Skrevet

Offf, offff, off... Det var lenge!

Første jeg fødte varte fødselen ca. 13 timer fra første ri.

Fødsel nummer 2 gikk det ca. 18 timer fra første ri. Men det var mye mase rier. Klokka 10 på morningen hadde jeg 2 cm åpning(kontroll hos jm. hadde rier). Klokka 10 på kvelden kom vi inn fortsatt bare 2 cm. Fra klokka 23-23.30 gikk jeg fra 2 cm til 10 cm- Preste i 20 min, klokka 23.50 var det over.

Så fra første ri gikk det lengst med nummer 2. Men jeg vil allikevel kalle det en styrt fødsel:-)

Fødsel nummer 2 pleier å være den beste og letteste fødselen uansett hvor mange ganger du føder:-)

Skrevet

Nr en.. vel den gjelds ikke... Akutt ks etc etc

Nr to: 26 timer på til 5 cm, og så to timer til full åpning og ut med lillemann. Så var en sånn laaaaaaang/styrt...hehehe

Skrevet

Tok 26 timer fra vannet gikk,dro på sykehuset og hadde rier da,selv om jeg trodde det var kynnere som vanlig :P

Skrevet

Herregud, å jeg som klager...

48 timer etter vannet gikk

34 timer fra jeg merket riene så godt at jeg begynte å notere for å se om det var noe system på dem.

Endte i haste ks elles hadde jeg vel ligget og født enda... ha ha ha

Skrevet

Jeg!

Var sikker på at det var rier jeg hadde rundt kl 15 en søndag.Innlagt ca 01 natt til mandag. Småen var ute kl 530 tirsdag morgen.

Regelmessige rier fra nesten første stund. Fikk bla morfin og da gikk det tregt...

Ikke så lenge som 83(!)timer da...

Skrevet

Med nr1 varte fødselen i 19 timer, det var fælt. Hun ble tatt med vakum.

Nr2, varte fødselen i 1 1/2 time, helt super!!

Skrevet

Var til kontroll hos jordmor på torsdag, hadde da "greie" rier og 2 cm åpning, så hun jublet sammen med oss og sa at innen helgen er dere foreldre. Jammen sa jeg smør!! Fredag, og lørdag og søndag gikk med akkurat samme vondt, og like mange cm. Var en litt tøff helg, kan man si. På mandag morgen ble jeg lagt inn på sykehuset. Fra natt til mandag økte riene i styrke, men fremdeles med veldig lite åpning. Kl. 16.30 fikk jeg epidural for da var jeg så sliten at jordmor begynte å bli redd for meg + at babyen begynte å bli skrekkelig stresset. Ca. 20.50 (ingen vet nøyaktig når babyen ble født, så en gang mellom 20.30 og 2100 er klokkeslettet!!) var det hele over. Det var tøft og slitsomt, men absolutt verdt det;0)

Skrevet

83 timer?!!! Når regner du dette fra? Aktiv fødsel begynner vel på 3-4cm. Fra aktiv fødsel brukte jeg vel ca 24timer før haste ks. Men dersom jeg regner fra første ri ...tja...noe og 70timer...

Nå har jeg bare denne ene fødselen bak meg, men sier aldrig igjen. Neste gang SKAL jeg ha planlagt ks. Ikke søren om jeg vil prøve og føde igjen!

Skrevet

Nr 1: 44 timer

Nr 2: 12 timer

Nr 3: 22 timer

Nr 4: 2 timer og 15 min.

Skrevet

Jeg gikk i 4 døgn = 88 timer, med rier hver 10. minutt og oftere. Fikk aldri mer enn 3-4 cm åpning. Siste 13 timene lå jeg på sykehuset og endte med hastesnitt. Skal heller IKKE gjenta seg nei. Neste gang skal jeg gå i maks 5 timer før jeg ev. krever ks.. he, he, he.

Skrevet

Ehhh. Strøk i matte jeg... Fnis. Neida. Men 4 døgn = 96 timer..... Sorry!

Skrevet

1. 48 timers helvete.Krise på slutten,kvøse og intensiven i 14 dager for babyen.3 uker før jeg sto på bena:o(((

2. DRØMMEFØDSEL på 5 timer. Dro hjem med frisk baby dagen etter:o))))

Skrevet

Fødselen var ikke spesielt lang, bare 12 timer. Synes det var passe. Men jeg lå og prøvde å trykke henne ut nesten 2 timer.

Skrevet

Fra vannet gikk :32 timer

Fra første rie:18 timer

Lenge nok det!

Skrevet

Min første varte også i over 80 timer, men denne gangen gikk det ca 6 timer fra start til ungen var ute, ble satt i gang 17 dager på overtid

Skrevet

Nr.1 Startet på fredag og han var ute natt til mandag :-/ (Han lå og stanget og kom seg liksom ikke ut).

Nr.2 Maserier i flere uker. Søndag/Mandag startet rier med 10 min. mellom, fra Onsdag var de 2-3 min mellom. På fredag tok de vannet og snuppa kom etter 3 timer og 40 min.

Skrevet

Mener dere at fødselen starter fra åpning er 3-4 cm? Hm da måtte jeg ha nesten styrtfødsel med lillegutt. Jeg har regnet fødselen på 5 timer fra det hele startet til lillegutt var ute. De sjekket åpning ved 6 tiden, da 2 cm, k 8 hadde jeg nesten full åpning, pressriene begynnte ca halv 9 men presset i 1,5 halv time da så ungen var ute 09.55.

Skrevet

Med nr 2 hadde jeg vel 3-4 cm fra mandag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...