Gå til innhold

stemor til tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i tyveåra, og jeg er stemor til ei jente på 14. Mannen min er en del eldre enn meg, derfor er det slik.

Det er langt i fra lett å være stemor til en tenåring. Jeg kjøper meg fortsatt miss sixty bukser, og synes kari traa er kult. Men jeg har jo ikke noe lyst til å kle meg som henne! Derfor må jeg vel legge om lesstilen min litt, selv om jeg ikke har lyst. Blir litt feil hvis vi skal ha lik kelskode liksom.

Blir litt frustrert til tider, fordi jeg fortsatt føler behov for å markere at jeg er i tyveåra, har en kropp og et utseende jeg er fornøyd med, og liker å kle meg fint og se bra ut. Jeg kan da ikke se ut som stedattra mi på 14 eller? Eller kan jeg det?

Føler på en måte at hun har stjålet min arena, selv oom jeg vet at hun ikke har det. Noen som har det på samma måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal kle deg som du vil og være DEG uansett hvor gammel din stedatter er. Du er deg og ikke moren hennes. Hvorfor skal du begynne å kle deg som "dame" (ikke stygt ment)? Nei, vær deg selv og nyt tyveårene dine og kos deg - du er ung bare en gang. Skal en stedatter sette standarden for din garderobe? NJET!

Skrevet

Kle deg som du vil, du kommer nok automatisk til å bli litt mer damete med tiden, så blir det en naturlig prosess. Stor forskjell på å være 23 og 27, men begge deler er jo i 20 åra. Studerer du enda, er det vel naturlig det snur når du kommer i jobb.

Skrevet

Jeg synes også at du skal kle deg som du vil.

...Men jeg reagerer litt på det du sier om at du føler HUN har stjålet din arena.... for i såfall så er det vel heller DU som har stjålet hennes arena. Hun er jo tross alt bare en tenåring som uforskyldt har en middelaldrenede far, som har funnet seg en kvinne fra nesten samme arena som sin datter....

Er stemor selv, men for barn som heldigvis ikke er rundt min egen alder...

Skrevet

Selvsagt kan du kle deg som du vil. Selv om du sikkert vil få reaksjoner av ulike slag. Jeg er også i 20-årene, og kunne ikke tenke meg å kle meg i bukser der stringtrusen går langt oppover ryggen, men jeg kler meg ikke spesielt damete likevel. Det finnes da en mellomting. I min situasjon er moren til stesønnen yngre enn meg og hun kan kle seg ganske "ungt". Hun er så umoden i tillegg at folk forbinder slike klær med umodenhet og mannen min og vennene hans kaller henne fjortis. Jeg prøver å la være, men jeg kan nok gjøre det jeg også. Når det er sagt, står jeg fast ved det jeg innledet med, at du bør kle deg slik du vil. Alle er forskjellige, og du bør ikke bry deg om reaksjoner fra andre - sånne som meg som kanskje ville vært så barnslig å kalle deg fjortis bak ryggen din he he ;-P Vi har alle våre svakheter :o)

Skrevet

Miss Sixty-bukser er vel litt vel UT uansett om du er 14 eller 25?

Såå 90talls..!

Kari Traa er ikke så kult heller...

Skrevet

HI her

Hvis jeg synes at miss sixty bukser er gode å gå i, og kari traa klær er kule, så gjør det meg til en outsider? Er det det du prøver å si???

Skrevet

Du skal da kle deg i det du liker , har ikke noe å si hvilken alder din stedatter er, du hadde ikke klart å snu det litt da? Gå på shopping med henne i stedet , og sammenligne litt og sånn?

Dere er jo ikke så langt unna hverandre i alder, sånn sett, så det kan du vel dra fordeler av heller enn å føle henne som en "trussel" ..

Jeg har bare store stesønner og det er litt verre med når det gjelder shopping hehe..Men så er jeg en del eldre enn dem da..Men uansett, kle deg i va du liker og gled deg over at du ser bra ut :)

Skrevet

Enig med June her: Snu hele problemstillingen på hodet og nyt og vær litt mer på bølgelengde med stedattern din. Hos oss er moren til min stedatter nesten 10 år eldre enn meg og i datterns øyne er hun ur-gammel. Dette fører til at hvis hun vil dra på shopping venter hun som regel til det er vår helg. Da drar vi alle sammen og lar det bli en familie-greie (pappa er selvfølgelig med på slep)

Vi har ikke samme klesstil,men det hender hun låner noen klær av meg også

Dette kan være din måte å få innpass hos henne på og fordelen er at du blir oppfattet som en kul stemor og ikke ei gammel kiip heks:-)

Skrevet

Har samme dilemma, og er mor til datter på 15.

Vi liker rett og slett mye det samme, men setter det gjerne ulikt sammen. Egentlig ikke noe problem...

Skrevet

Jeg er "stemor" til ei jente på 20, kun få år yngre enn meg selv.. Går fint det:) Vi bytter på klær vi;)

Skrevet

Hvis du, HI, bryr deg om at andre mener ms 60 er utrendy, DA er du fjortis, da. Og bør kanskje finne deg en mann/gutt, litt under din egen alder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...