Gå til innhold

Noen med gode rå???


bolla86

Anbefalte innlegg

Lillegutt har fått en "yndlings" pupp, han vil altså bare spise av den ene puppen hele tiden...Dette har da resultert i at den han ikke vil spise av har rett og slett blitt slapp og mye mindre enn den andre. Melken er der, men han vil bare ikke spise av den...Men den blir aldri "sprengt" slik som den han spiser av blir hvis det går lang tid mellom måltidene...Blir så frustrert, for den blir jo ikke noe bedre så lenge han ikke vil spise av den..Noen med lignende erfaring, som kan gi noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å legge gutten i "tvillingstilling"? Legg han under armen din, slik at han ligger på samme side (sin høyre/venstre favorittside). Om jeg forklarer meg greit, så ligger altså gutten på samme side om han spiser av høyre eller venstre pupp, bare "skyve" han bort til neste pupp uten å snu hoderetningen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg føler så med deg!

Min lille gutt hadde også en yndlingspupp og en "sinnapupp". Dette er nok ikke noe råd akkurat, men jeg husker at jeg fortalte om sinnapuppen til en jordmor på sykehuset. Hun så veldig bestemt på gutten min og sa "å nei, du. Du skal ta begge!". Hun sa at det der bestemte jeg og ikke han, og satte han til "sinnapuppen". Han skrek og skrek og ville ikke, men hun insisterte, og til slutt tok han den. Det tok vel ikke mer enn noen minutter, men det er jo så vondt når den lille gråter, at det føltes som en evighet. Etter det var han litt skeptisk til sinnapuppen i noen dager og så var alt over. Jeg tror kanskje det hjelper hvis det er den puppen du tilbyr først, og at han er skikkelig sulten. Kanskje han da ikke tar seg "råd" til å være selektiv?

 

Lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...