indianerjenta Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Underveis i planleggingen har mannen min smelt meg på tjukka, og vi har nå bestemt oss for å fremskynde bryllupet... og den eneste alternative datoen nå er 5.januar. Noen har reagert på dette, med tanke på at folk ofte har hatt mye utlegg i jula... For vår del er vi ikke opptatt av gaver, men det faktum at vi vil gifte oss (og helst før barnet kommer)... likevel er jeg jo klar over at mange får utgifter i forbindelse med antrekk, hotell osv. Er dette uomtenksomt av oss? Håper på en del ulikes synspunkter her.... Tusen takk!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Nå er jeg kanskje feil person å spørre for vi har gjort nøyaktig det samme selv, men gifter oss 12 januar.. Men jeg syntes så avgjort ikke det er ubetenksomt. Jeg regner med at du inviterer folk nå? Da har de jo flere mnd på å forbrede bryllupsgavene, og folks inntekter i Norge er generelt så høye også at de fleste unngår å gå på en smell bare fordi dere gifter dere rett over jul:) Dessuten, jeg mener folk bør være glade og ha forståelse på deres vegne om at bryllupet fremskyndes:) Er de ikke det bør de gå litt i seg selv og se om de finner empati noe sted...
Vannmann35 Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Det er jo deres dag - og den må dere ha når det passer dere og ikke alle andre :-) Eneste er vel at mange reiser bort i forbindelse med jul og nyttår og det er kanskje ikke så gøy å måtte snu i døra når man endelig kommer hjem + dyrt. Kommer jo ann på om det er mange som kommer langveis fra eller ikke.
*1+1=2 små* Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 ser heller ikke problemet!! Er jo som å si at det er dumt gjort av meg å få barn rett før jul, fordi da har folk dårlig råd! Så lenge dere inviterer nå, har folk god nok tid til å forberede seg!!
Milletrille Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Når dere ønsker gifte dere, er helt opp til dere! Syns heller det er ganske ufint av folk å kommentere dette og argumentere med at de ikke har penger igjen etter jula! Noen som alltid må tenke på seg selv... " Jo takk, hyggelig å bli bedt, men er jo så dyrt å gå i bryllup og når det i tillegg er rett etter jul." Grrrr.... Men lurt å sende invitasjoner i god tid. Lykke til med både bryllup og bollen i ovnen
rødhette* Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Det jeg tenkte etter å ha lest innlegget ditt, er at fy søren så frekt og uomtenksomt av andre å kommentere at dere ønsker å flytte bryllupet deres! Det er da helt opp til dere når dere vil gifte dere, og argumentere med at man er blakke etter jul er for dumt! Nei, gift dere i januar dere, hvis dere vil det Lykke til med alt
Gjest Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 gavene kjøpes vel som regel ikke inn dagen før heller? De har jo flere måneder på seg på å "få samlet sammen" noen kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå