Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 off jeg må bare skrive noen ord her angående den håpløse barnefaren! Etter å ha gidd bf utallige sjanser som han da har misbrukt gang på gang på gang, trodde jeg nå at han virkelig mente alvor. Jeg flyttet bla fra molde til oslo for at sønnen min skulle få kontakt med pappaen sin, da faren insisterte på at om vi kom nærmere så skulle han STILLE OPP. Hørte ingenting fra han da vi flyttet hit før etter ca 3mnd... da hadde jeg nok en gang gitt opp! Men så tar han kontakt igjen og lover gull og grønne skoger.. og jeg som så sårt ønsker at gutten skal kjenne sitt opphav gir han nok en sjanse. Møter faren 1 gang så avtaler vi ett nytt møte som han da må avlyse pga jobben.. .d blir da avtalt ett nytt møte noen dager senere for jeg og gutten reiste bort noen dager. Får da noen mld hvor han da skriver at han tenker på oss, savner gutten, at han vil være sammen med oss osv... føler nesten at han prøver seg...! så kommer da mandagen og jeg hører ingenting fra faren, ringer han på kvelden og spør han da om vi ikke hadde en avtale?? å hadde vi d?? d har jeg glemt sier han da!!! Jeg blir da som vanlig frustrert og han blir frekk og sarkastisk! Jeg blir så oppgitt og lei meg på gutten min sine vegne at jeg kan ikke få sagt d nok. Han har da i denne omgang avlyst 2 av 3 avtalte møter!! Nok en gang greide han å trekke den lille tilliten jeg hadde begynt få til han ned i dritten igjen. Føler at nå er grensen nådd for min del! Når han allerede "glemmer" at han skulle treffe sønnen sin hvordan blir d da senere når gutten forstår ting?? jaja ble langt dette men måtte bare få syte litt for dette er virkelig tøft for meg:(
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Flytt hjem igjen om det er det du ønsker. Blir du værende kan det bli vanskelig å få flyttet senere. Det blir mer og mer "vanlig" at den som blir igjen på barnets bosted får omsorgen. Slik tingenes tilstand er idag er det selvsagt ingen fare på det punktet. Har liten tro på at slike mennesker som X`n din forandrer seg..desverre. Har sett&hørt det tidligere men tror bare ikke de har evnen til å se at de ikke stiller opp. Hvor gammel er gutten din da? Jeg ville følt det slik at det er mer skadelig å etterhvert skjønne at pappan aldri har tid, enn det faktum å vite at pappa bor langt unna så vi kan ikke sees så ofte!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Nei er jo ikke bestandig så enkelt å bare pakke sammen sakene og flytte, men mener at om du har mulighet burde du absolutt prøve på det. Har du noe nettverk i oslo? Eller er de i Molde? Er selv alene med en og det er veldig greit å ha nettverk som foreldre-søsken og annen familie rundt seg. Spesielt når en har ekser som ikke skjønner at de ikke oppfører seg akseptabelt!! Flytter du hjem må pappa`n komme til dere for eventuelt samvær. Da er det lettere å fortelle gutten at nå er pappa her...når han nesten står på trappa. Gruer meg kjempemasse selv til å måtte se skuffelse i øynene på lillemann når løfter ikke blir overholdt. Uansett burde du ta kontakt med familievernkontor i morgen den dag. Bestill deg en time til deg selv,- det er utrulig godt å snakke med noen som kan lover og regler og som kan fortelle deg hva du burde gjøre/ikke gjøre. Har gjort det selv og det var virkelig befriende.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Nei og det er enda godt det er uforståelig. Slike ting håper jeg at jeg aldri får forståelse for!! Ja familievernkontoret hjalp meg masse, både ang det å prate med noen og det og informere om hvor langt jeg kunne " gå" uten at det fikk negative konsekvenser for meg. Flott for dere at dere har folk rundt dere der. Om du får barnefar litt på avstand kan det jo være at du vil se mer positivt på stedet. Om ikke barnet har kontakt med faren sin er det godt for dere begge at han kan se sine besteforeldre ofte. Men jeg vil råde deg til å slutte å ta kontakt om du gjør det ang at han skal se sønnen. Du har lite å vinne på det...desverre. Lykke til da.!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå