Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Går 5-6 timer mellom måltidene her. han er 2 mnd leser at det er mange som får mat hver 2-3-4 time. men han gir jo ikke uttrykk for at han er sulten før det har gått 5-6 timer. sover lengre om natten også. da går det alt mellom 5-8 timer. Føler for å være anonym nå. pleier ikke være det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 NEI; du er INGEN dårlig mor. Barnet sier i fra når det er sultent, så lenge han eller hun går opp i vekt er dette helt fint.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Tusen takk nå kan jeg gå å legge med med god samvittighet. Takktakk må ha en god natt. han går godt opp i vekt bare for å ha sagt det.
ormeynglet Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Så lenge barnet er fornøyd så er vel alt greit. Jeg hørte en gang at jeg ikke skulle vente til barnet skrek av sult, kom dem i forkjøpet. Det førte til angst hos barnet, de vet jo ikke om neste måltid kommer eller ikke. Det er et råd jeg har fulgt iallefall.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 nei det er du ikke.... du må ikke gi hver 2-3-4time, du følger rytmen til ditt barn.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Bare du sjekker at vektoppgangen til babyen er ok. Men, jeg fikk et stort sjokk da min var ca 2 mnd. H*n hadde nemlig ikke gått tilfredsstillende opp i vekt.. Og dette er en baby som virket fornøyd, og sov hele natta. Måtte begynne å vekke min solstråle for å gi mat til slutt. H*n følte tydeligvis ikke selv sulten nok.. Så bare vær obs, er mitt råd.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Synes kanskje det var litt lenge mellom, ikke at det gjør deg til noen dårlig mor, for all del. Og barnet virker jo fornøyd. Men jeg tenker på å opprettholde produksjonen og slikt jeg. Når velse her ble ca 4 mnd måtte jeg rett og slett legge henne til et par ganger ekstra for å sikre at jeg beholdt overfloden jeg hadde. Og med "løssluppen" pupperutine hadde jeg overflod av melk til hun var 11 mnd, men så har det blitt mindre og mindre og nå er det nesten helt tomt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå