Gå til innhold

Lignet dine fødsler på din mor sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har bare født meg. Hun fødte 10 dager før termin, det tok to døgn fra første rie og pressetiden tok minst en time (i følge henne).

Jeg fødte mitt første barn 14 dager over, brukte 2 døgn fra første rie og pressetiden tok 90 min.

Min andre fødsel var også over termin, men der gikk det veeeldig fort og var ikke lik min første i det hele tatt!

Deres erfaringer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Alt var likt, komplikasjonene og alt. Har også vært likheter mellom mini og meg i hva som fulgte etter fødselen. Snålt. Men glad for at jeg aldri spurte hva som nesten gikk galt når jeg ble født.. visste bar at det var noe.. hehe

Skrevet

ja både problemene før fødsel å selve fødslen

Skrevet

Mamma hadde ks og det hadde jeg også. Planlagte hos begge.

Skrevet

Nei den lignet ikke i det hele tatt.

Hadde trodd den skulle bl ganske lik siden jeg er så lik mamma på alle andre måter, men fy så feil jeg tok.....

Skrevet

Ikke likt i det hele tatt:) Mamma fødte rundt termin begge ganger, en setefødsel og en helt vanlig fødsel...

Jeg fødte 17 dager over termin og ble igangsatt!

Skrevet

Nei, ingen ting er likt. Moren min fødte før termin med hastesnitt hver gang. Jeg har født vaginalt ved termin alle tre gangene. Ikke like svangerskap heller.

Gjest Renate&nydelige Christina
Skrevet

Nei , min mor ble satt i gang 3 uker før tiden pga veldig alvorlig svangerskapsforgiftning da hun skulle føde meg...hun revnet også ganske mye.

Jeg fødte natrulig 2uker før og hadde en lang fødsel og med vakkum på slutten....men revnet ingenting.

Skrevet

Ikke i det hele tatt

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde hatt like lett fødsler som min mor... Hun har født 4 unger og alle fødslene varte i ca. 2 timer. Jeg hadde en veldig tøff først fødsel der jeg mistet nesten 2 l med blod osv, osv... Andre gangen var jo lik mammas da.

Men søstra har hatt lette fødsler veldig like mamma sine. Men ingen av oss er like med tanke på terminer.

Skrevet

Ja, i grunnen. Vet ikke hvordan det ligger an i forhold til termin, bortsett fra at jeg kom tre uker før jeg skulle (ikke rart, legene satt igang veene for å se hvordan jeg reagerte på dem, og så stoppet de det igjen. Men hvordan pleier fostre å reagere på veer, da? De blir født!), men selve fødslene har vært ganske like i lengde og mangel på komplikasjoner. Så har vi også prikk like kropper, det har vel noe med det å gjøre.

Skrevet

Langt ifra! hun syntes ikke det var vondt å føde, og det gikk fort og greit. Fått 3 barn, men jeg var første og det tok 3 timer fra første rie og vannet gikk før jeg var ute. 3 uker på overtid riktignok. Ca samme med de andre to.

Jeg hadde rier i to dager fra vannet gikk og fortsatt skjedde lite... var 1 uke før ul-termin, men to uker over menstermin. Endte etter et helvete med over to timer pressrier så ble det et haste-keisersnitt.

Nestemann kom med planlagt keisersnitt for å unngå gjentakelse av første...

Derimot hadde farmor sinnsykt tøffe fødsler som varte og rakk og førte til både skader på barn, henne og også barn som rett etter fødsel døde av skadene fra fødselen. Jeg er helt lik henne av utseende og person...

Skrevet

Ikke så veldig likt nei...mammas lengste fødsel varte i 8 timer. Jeg brukte 36 timer. Men mamma gikk 13 dager over med både meg og min søster. Det gjorde jeg også. Så neste gang plusser jeg 13 dager på den egentlige terminen he he.

Skrevet

jeg kom på dagen, mens martin ble satt igang 14 dager på overtid (kom på den 15.)

Men jeg måtte bli tatt med tang, og det måtte martin også.

(sambo ble født 3 uker over termin så antar at det er der martin har det fra)

Skrevet

svangerskapsforløpet var veldig likt - og både hun, tante og bestemor fødte før tiden med sine - jeg håpet jeg arvet det:) men neida...kom på termin da..:)så slapp å gå over. Heldigvis lignet ikke hennes fødsler på min.. hu hadde laaaaaange fødsler - mens lillemann var ute på drøye tre timer.

Skrevet

Utenom at jeg ble født 14 dager over termin , og tuppa mi 14 dager før , var fødslene veeldig like,altså mammas fødsel med meg, og når jeg fødte TL :)

Skrevet

Vet ikke. Var bare med på den ene, men den husker jeg ikke...

Ha haaaaaaa...

Men for å svare seriøst, så nei, tror ikke det

Skrevet

1)

Mamma sin første fødsel holdt på å gå galt.

For det første var søstra mi 6uker over tiden.

For det andre var navlestrengen rundt hodet.

Hun hadde blitt forsøkt satt igang to uker før.

Plutselig startet riene.

Under fødselen mistet de hjertelyd så jm tok saksa og klippet opp.

Hun ble helt ødelagt i hele underlivet.

Hadde de ikke gjort det, ville søs mi dødd, var snakk om sekunder.

Var ganske hektisk..

Fødselen tok ca 4-timer..

Søstra mi fødte på termindagen me den første. Ikke noe komplikasjoner.

Brukte 4timer.

På den andre gikk hu over termin 14dager.

Like rask fødsel, og tror ikke hu måtte klippes.

2) Fødselen gikk raskt uten komplikasjoner. Brukte 3timer. Mamma fikk også rettet opp underlivet til det bedre ve hjelp av dyktig lege..

Søstra mi fikk derimot problemer..

Datteren hennes lå i setefødsel.

Hun gikk 12dager over.

Når fødselen satte i gang gikk det greit først, men så måtte det et hasteks ti, fordi navlestrengen datt ut. JM måtte holde en hand for å holde barnet inni livmoren.

Det gikk bra - heldigvis. Takket være jm som var så rask..

3) Da var det meg som sto for tur..!

Rask fødsel. 2.5time.

Ikke noe problemer, men to uker overtid.

Når jeg skulle føde gikk det greit.

Fødselen var intens og rask.

Jeg sluttet etterhvert å puste, men var heldigvis nettopp kommet inn på sykehuset (først ambulanse, så helikopter. I helikopteret startet pusteproblemene mine..)

Daniel mistet hjertelyden.

Jeg ble fratatt lystgassen i håp om å få opp hjertelyden hans.

Jeg fikk kun oksygen, men jeg klarte ikke å få noe særlig inn fordi jeg var så mye "borte"..

Tilslutt klipte de meg og rev ut Daniel.

Var ikke mye om å gjøre på han før han ville fått problemer..

Jeg brukte 4t og 37min.

LIkeheter mellom dette og ikke?? .

hehe..

:)

Noe er likt, annet ikke.

Jeg gikk 3dager over iallefall.

Skrevet

Helt likt for både mormor, mamma og meg.

Vi er nok ikke skapt for å føde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...