Jelly Belly Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 ..Er såååå lei alle nedturene med denne prøvingen!! Føler det er siste sjanse denne syklusen for å unngå IVF!! Så np har jeg bestemt meg... Denne mnd SKAL jeg være gravid. Noe annet kommer rett og slett ikke på tale!! Det er ikke aktuelt engang.. JEG SKAL!!!! Så om noen kan krysse fingrene og sende meg litt babystøv blir jeg glad! Ikm er 27. oktober..
Hanne31 Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Krysser fingrene. De sier det hjelper å ikke tenke så mye på det, men vanskelig det også. Lykke til og håper det går denne gangen!
M&K+Påsan <3 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Ville bare ønske deg lykke til .. Å ikke stress ; )
Suprise! Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Krysser fingrene på at en liten spire fester seg! Lykke til!
Jelly Belly Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2007 Skal ikke stresse. Jeg skal bare bli/være gravid.. Men tusen takk for lykkeønskning og fingerkryssing!!
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 *********************************babystøv******************************* fra meg til deg krysser fingrene for at det går nå så du slipper alt det andre lykke til vennen ;
endelig nr2 Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Hjelper ikke å tenke for mye på det! Vi forsøkte i fire år, hadde egentlig gitt opp da jeg ble gravid i sensommer. Snodig siden førstemann kom på etter første forsøk!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Den beste måten og bli gravid påer og slappe helt av..Ikke tenk på!! Det er faktisk forskere som sier det at vis man stresser med det lager kroppen på en måte antistoffer mot og bli gravid. Når jeg slutta på pilla,tenkte jeg ikke noe på at jeg skulle bli gravid,vi hadde sex som vanelig og hva sjedde to mnd etterpå..Jauda,der var det kryss gitt. Så mitt råd er:SLAPP AV:)
Vårill Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg også vil si: IKKE STRESS! Synes ikke det er noen god ide å "bestemme seg for" at man skal bli gravid denne mnd. Jeg vet hva jeg snakker om... Jeg hadde en MA i oktober-05, etter den roet vi ned prøvinga et halvt års tid før vi igjen prøvde aktivt. Og da mener jeg veldig aktivt med eggløsningstester og til slutt temping. Venner og slektninger ble gravide i hytt og pine og jeg ble mer og mer fortvila for hver mnd. Jeg satt alt for mye her inne og prøvde å finne ut hva som var galt med meg/ oss... Og brukte mye tid på å syntes synd på meg selv og tenke at "det er jammen urettferdig hvem som blir gravide og hvem som ikke blir det". Jeg var så ute av meg etterhvert at jeg følte jeg holdt på å bli gal. (Jeg syntes faktisk det var værre å prøve sååå lenge enn å miste min lille spire i ma uke 11... -Så det sier litt om hvor vondt det er!) Til slutt ble jeg og min mann eninge om at vi måtte "ta noen grep" for at jeg ikke skulle miste forstanden eller at det hele skulle gå utover forholdet vårt. Vi la rett og slett en strategi-plan under mottoet: "Ikke gravid før det motsatte er bevist". Bortsett fra at jeg fulgte et råd fra en venninne om å gå til akkupunktur (for å få løst opp spenninger... det er hjelp til å bli gravid) så var det "forbudt" å tenke på å bli gravid. Vi brukte ikke el-tester, vi tempet ikke, jeg drakk vin og festet selv etter at jeg sikkert hadde hatt el-løsning. Vi var med vilje sammen med par uten barn.. Og vi koste oss! Det var en fin tid. To mnd etter dette, så satt spiren. (Jeg testet faktisk ikke på IKM-dagen en gang, jeg var så rolig at jeg ventet to dager over siden jeg glemte å kjøpe inn test. Det hadde aldri skjedd noen mnd. før!) Nå har jeg termin om fem uker. Og jeg er overbevist om at det var det at jeg slappet av og ikke "maste i hodet" om den graviditeten som gjorde at jeg endelig ble gravid. Mitt råd: Ikke fokuser på at du ikke blir gravid. Nyt livet, slapp av og kos deg med din kjære. Det er nok da spiren sitter!
Jelly Belly Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror ikke det er at jeg tenker for mye som står i veien, jeg tror det er det at jeg ikke har eggløsning!! Derfor vi blir henvist til IVF.. Men jeg skal prøve å ikke tenke på det!
Vårill Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Men da synes jeg det er litt tullete av deg å "bestemme seg for" å bli gravid denne mnd. Du vet jo at sjansen ikke er så stor uansett, og du kjaser deg selv bare opp. Resultatet er jo bare at du blir mer lei deg. Hvis du uansett er henvist i IVF, så slapp av frem til dere kommer dit. Ro ned, og gjør ting du ikke kan om bare noen mnd. (for da er du jo sikkert gravid!) Lykke til! Håper du får en spire snart! Det fortjener du!
Jelly Belly Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2007 Uff da.. Det var jo egentlig ment rimelig ironisk!! Og vi skal til legen igjen 5 november. Da skal det sendes søknad om IVF.. Men igjen. Det var ment rimelig ironisk..
LivLaga Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Til HI Bare for å ha sagt det; Det at folk ga meg råd om å "slappe av, så sitter nok spiren" de drøye to årene meg og min kjære prøvde å lage barn, drev meg nesten fra vettet. Jeg kunne ha slappet av til Dovre fallt, med to tette eggledere er det liksom ikke psyken som er den utløsende faktoren. Slike ting er greie å sjekke (for alle som har prøvd en stund) før man legger seg ned for å slappe av:-) For ikke å snakke om alle historiene om at "de hadde nesten gitt opp/skulle adoptere, og DA satt den!" (hvor lang tid tar en adopsjonsprosess, tja...3-4 år?) Jeg tror nok at alle de 26pp'ene vi prøvde, kunne vi ha sagt at "vi hadde nesten gitt opp"... (for det føltes jo slik hver gang) Min akupunktør formulerte det godt: Du skal ha TRO på at du har gjort alt du kan for å bli gravid (feks. akupunktur, tenke positivt, IVF) resten er opp til naturen. (ofte er det en missoppfattelse mellom det å "ha tro på" og det "å slappe av", om du skjønner hva jeg mener) Det som andre såg på som stress hos meg, var mitt pågangsmot. Var jeg frustrert? Så absolutt! Men det gjorde at vi ikke måtte vente tre år, men to år for å få komme inn til IVF (regnet fra når vi begynte å prøve) Sjelden eggløsning er nok heller ikke å kimse av. Det kommer ikke hyppigere egg om man later som om man ikke skal lage barn på en stund... Jeg/vi hadde en flott erfaring med IVF. Jeg hadde for eksempel ingen bivirkninger av medisinene, og var så heldig å lykkes på første forsøket.
Jelly Belly Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2007 Tusen takk for solskinnshitorien Solis74!!! Og ja, jeg skjønner hva du mener med "bare prøv å slapp av" -rådene.. Når man først har begynt og prøve er det veldig vanskelig og slappe av. Og når det da dukker opp problemer så man har all oddsen MOT seg blir det overhodet ikke noe lettere!! Blir som å be noen stirre på en rød blinkende knapp i 5 minutter. Be de snu seg vekk og IKKE tenke på den rød blinkende knappen. Hva tror du de tenker på?? Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå