Gå til innhold

Noen som kan svare meg om modningsakupunktur???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.. jeg skal på modningsakupunktur eller fødselforbredende

akupuntur osm de også kaller det.

Noen som har erfaring med dette?

gjør det vondt?

noen som har prøvd det et svangerskap og neste ikke?

var det forskjell?

hehe mange spørsmål nå men lurer veldig på dette...er spennende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg lurer også på dette! Har fått time til første behandling 31.10, men vet ikke helt hvordan det foregår, så jeg håper vi får noen svar her :o)

Skrevet

søstra mi gikk på det og hun fødde 4 dager før termin (førstegangdet var vist ikke vondt i det hele tatt.Hun fikk ligge på en stol mens noen nåler ble satt i øret,foten ol. For henne var dette avslappende, låg slik i nesten en halvtime. Legen var også veldig flink til å lytte og prate, og han ble som en "psykolog", da hun grudde seg til fødselen. Han sa også at dette kunne hjelpe mot evnt angst

Skrevet

Jeg var på modningsakupunktur fredag og lørdag på fødeavdelingen. Det var utrolig avslappende. Du kjenner litt når nålene blir satt inn, og litt iling når de snur litt på dem. Men syns ikke det var vondt i det hele tatt.... Veldig avslappende og nesten bare godt å sitte der. Skal be om å få mere i morgen.

Skrevet

Så bra da:-) Da kan jeg egentlig bare glede meg... har ikke akk gruet meg heller men er rart med det... begynner å bli veldig kort tid igjen til fødselen nå:-) mange tanker... dette blir så spennende. tenk at om noen dager kan jeg ha babyen i armene mine...

er fødeklar fra i morgen av:-)

Skrevet

Jeg har gått til akupunktur nå, har termin i morgen. Fått tre kurer. Betalt kr 50,- pr gang hos jordmor.

Starter med nåler i hender, føtter og mage, og øker antall nåler fra gang til gang.

Nålene er tynne, ikke vondt å få satt de. Jordmor vrir de til du kjenner en kald iling/støt, og lar de stå ca 20-30 minutter.

Etterpå kan du være litt nummen der stikket har vært, og litt trøtt utover dagen.

Fikk siste runde akupunktur i går, og utover kvelden hadde jeg masse og kraftige kynnere.

Hadde ikke akupunktur med mine to tidligerer svanherskap, så noen forskjell er ikke jeg den rette til å si noe om...ennå.

Men..skader ikke å prøve, tenker jeg!

Lykke til!

Skrevet

hei!! jeg tok akupunktur for å sette i gang fødselen dagen før termin. Fikk en nål i hodet,i ørene i hånda,i magen og i lilletåa. den siste var for at babyen skulle feste seg fortere...jeg hadde ikke tro på dette i det hele tatt,men ble overasket over at i løpet av den halve timen jeg lå der, kom hodet lenger ned i bekkenet!!

Dette var kl 13.00

Kl 17.00 var vi på vei til sykehuset,og lillegutt kom rett over midnatt:) annbefales på det sterkeste!!! og lykke til:)

Skrevet

Hei! :)

jeg har gått til modningsakupunktur to ganger i uka siden jeg begynte på uke 37...nå er jeg 2 dager over termin!

Men som JM sier, og sa før jeg begynte, så er det ik nødvendigvis for å føde tidligere at man gjør dette, men like mye for selve fødselen! Akupunkturen kan nemlig hjelpe til å korte ned på åpneingsfasen, styrker bekkenet, og hjelper deg å takle smarten bedre! så visst dette er tilfellet, er det jo absolutt verdt det!!! :)

Om det gjør vondt? tja....ikke veldig vondt nei! Noen nåler kjenner du bedre enn andre, men det er kun akkurat idet de settes i huden! Men vær forberedt på at det ikke blir mindre vondt pr gang du er der, for det trodde jeg, men neida!! kjennes bedre og bedre, men det er visst positivt! Det kan bety at man blir mer og mer mottakelig for nålene:)

Så lykke til da!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...