jentahans Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 vi flytter om dagene og har jo god hjelp men føler liksom ikke jeg kan sluntre unna alle løftinger så hva kan jeg løfte og ikke og hvordan?Ingen som vet enda at jeg er gravid heller så kan liksom ikke komme med masse rare unnskyldninger Jeg er 8 uker...
Sistah*G07*J09* Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 ikke mer enn 10kg ca. det har ihvertfall jeg hørt. men er ikke 100% sikker.
___ Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 I følge legen min kan du løfte like mye som du pleier. Det er deg selv det går ut over. Du aborterer ikke pga tunge løft med mindre det er helt ekstremt, og selv da var det sansynlig at du bare aborterte litt tidligere enn du ellers ville gjort. Selv om hun mente at dette var riktig sa hun også at hun ikke ville anbefale meg mange løft på over 30-40 kg på en dag. Såpass tunge løft viste hun ikke om kunne skade.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg fikk beskjed om at de i risiko-svangerskap ikke skulle løfte mer enn en 10l bøtte med vann.
snartmammapåny Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Kommer ann på hvor sterk du er. Som gravid er det vedlig viktig å passe på å løfte riktig og ikke overbelaste musklene. Man kan lett få strekk eller vridninger pga at leddbandene er påvirket av hormoner. Særlig er det virktig å passe på rygg og bekken. Så den største faren ved å løfte er jo at det kan skade deg. Men å bære noen esker tar du nok ingen skade av, så lenge du fokuserer på rett løftetekninkk og ikke blir overrasket av vekten. La heller noen andre ta de tunge så tar du de lette:D
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har løftet like mye som jeg løftet før jeg ble gravid begge gangene gikk så bra så. Om du er er vant til fysisk arbeid er det ikke farlig å ta i ett tak.
jentahans Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 tuuusen takk for gode svar... sneik meg inn her fra bim og merker at her er dere veldig flinke til å svare godt og å vere seriøse:) Nå ble jeg klokere takke vere dere:)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg innrømmer glatt at jeg hadde utnyttet dette til min fordel altså. hahah. Jeg flyttet når var rundt 4 mnd gravid og da satt jeg for det meste på min stol og fortalte mora og faren min hva de skulle gjøre. HAHAHAHA! Det var ikke mitt forslag, men faren min fikk helt dilla om jeg beveget meg i nærheten av tunge saker og iallefall om jeg måtte opp på gardintrappen for å henge opp gardiner.. Da fikk han helt hette og gjorde det! Snille pappa.
jentahans Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2007 hehe såpass ja men nå er det ingen som vet enda at jeg er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå