Morratryne Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Skal på kontroll i morgen. Hva gjør man på en slik kontroll? 3 år siden sist, kan ikke huske... Blir vel spm ang prevansjon og GU kanskje??
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Var på kontroll i uke 8 andre er ikke før uke 12... På meg hadde jg gu + blodprøve og urinprøve. Ho trykka også litt på magen... Men jeg har fått forståelse her inne at leger har forskjellig praksis på dette.. Lykke til i morra:)
M&K+Påsan <3 Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Trykka litt på magen, ga tips om prevansjon osv. Det meste var bare spm. Kunne få undersøkelse av underlivet, men takket nei. Følte meg bra nok
Gjest 5 andre Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Slik jeg husker det, ble det snakk på prevensjon (Fikk resept på p-piller med meg, begynte aldri å bruke dem. He he) Spurte om hvordan alt føltes (om knipeøvelsene fungerte og om det var sårt/ømt), og sjekket at alt hadde grodd slik det skulle. Legen tok en innvendig ul for å se at livmoren hadde trekt seg skikkelig sammen, dette blir vel kjent etter hvis legen ikke har ul. Noen velger å ta celleprøve av livmorhalsen, noe som jeg skal gjøre nå men ikke gjorde sist - komme an på hvor lengesiden du gjorde det.. For de som har opplevd komplikasjoner i graviditeten / fødsel, blir vel dette et tema / sjekket oxo. Syntes det i alle fall var en rask og grei kontroll.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå