Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 ..føler meg så uviten og grønn på alt!! Jenta mi er bare 4 uker gammel..men har allerede begynt å bekymre meg for ting som kommer seinere! SOM feks mat.. NÅR begynner de med grøt? Purrèr? Fruktkompotter? HVOR mange måltid om dagen? Spiser de hver 3 time fram til 1 år?? NÅR skal de begynne å få vann? NÅR er ikke mm bra nok lenger? NÅR trenger de mere i tilegg? Sikkert ingen som gidder å svare..men kunne jo hende;))
Kondis som en murstein Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Er anbealt å fullamme fram til 6 mnd (om du ammer da???) ) Vi begynte så smått med grøt til snuppa da hun var litt over 4 mnd (smaksprøver, på kvelden)... Etterhvert fikk hun litt frukt også (lager selv). Da hun var 5 1/2 mnd, begynte vi å gi henne grøt på formiddagen også. Og nå (7 mnd) får hun middag ogaå, altså 3 måltider er vi oppe i nå... Også får hun mm mellom måltidene, ikke så mye lenger, da grøten og middagen metter mer ) HS sa at vi kunne begynne med vann da hun var 3 mnd... Rundt 6 mnd, trenger de mer enn mm da det ikke er nok næringsstoffer i melken. Uff, dette ble rotete, hehe ;o)
Mamma til 2 prinser Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Skulle gjerne svart deg på alt jeg, men det er ikke alt jeg har peiling på jeg heller Grøt begynte vi med fra minsten var litt under 4 mnd, nå ammet jeg ham og jeg merket at han var litt missfornøyd mellom måltidene og at melken jeg hadde ikke var nok for ham. Du vil merke når mm ikke er nok, da vil han bli urolig/missfornøyd og kanskje våkne flere ganger om natten og vil ikke roe seg. Utenpå barnemat-pakkene i butikken står det anbefalt alder for når du kan starte med det. Vann bør du koke og det begynte vi med fra han var ca 3 mnd. Kos deg heller og bekymre deg ikke så mye, det meste løser seg skal du se (gjorde det for meg i allefall og jeg fikk min første når jeg var 19 og usikker) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Ikke tenk på sånne ting nå. Det kommer naturlig litt senere - noe spør man hs om når det blir aktuelt, noe forteller hs, noe leser man i bøker eller andre steder og noe er bare en følelse. Men raskt: Grøt: ca 6 mnd, litt avhengig av om man bare ammer eller gir mme (litt før ved mme, ned til ca 4 mnd). Pureer- litt senere, etter man har introdusert grøt, kanskje ettter et par uker Måltider om dagen: frokost, lunsj, middag og kvelds. Og kanskje et lite mellommåltid i tillegg. Min jente på 10 mnd spiser ca hver 4 time nå Vann: Til måltider MM er bra nok til de er 6 mnd, da trenger de jerntilskudd. mmTillegg - bare om du har for lite melk (det ser du på kontroll på hs). Helt naturlig å ha mange spørsmål, jeg hadde det også. Men man får svar på de fleste etterhvert.
Mamma til 2 prinser Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Dette med MM er veldig individuelt, vet om en som nesten ikke hadde næring i melken sin kort tid etter ungen var født. Men dette ser man jo på vekten når man er på kontroll og man vil sansynligvis også merke det før siden babyen vil være utilpass. De anbefaler D-vitamin dråper fra barnet er ca 4 mnd. Men man kommer veldig langt med sunn fornuft sier nå jeg
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 TUSEN tusen takk jenter, for at dere tok dere tid til å svare;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå