Gå til innhold

Takk til dere med forståelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke gjøre folk enda mer irriterte her, men jeg vil takke dere som skriver positive ting ang det å ta hensyn til barn med spesielle behov.

Det gjør at jeg får sove godt i natt også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi å jeg vil takke alle som tar hensyn til voksne med spesielle behov....

det er sååå deilig å komme i besøker det folk har bakt noe glutenfritt evt kjøpt inn en almondy:)

Skrevet

har det slått deg (HI) at for oss som ikke har barn med de "problemene" som du refererer til er det litt frustrerende når barnehageavdelingen har 5 barn som alle har forskjellige allergier/krav til maten?

På lørdag skulle vi ha besøk av 7 venner. mannen og jeg skulle lage Tapas. Den kvelden var det kun en med allergier, han har gluten og melkeallergi. Jeg sleit med hva jeg skulle lage for at han også skulle bli mett, slik som alle oss andre. Men det er KUN fordi jeg ikke er vant til å tenke slik.

Du må ha forståelse for det på lik linje som du forlanger forståelse for din situasjon.

Forståelse for en livsstil/situasjon har informasjon som første bud!

Ps:

Stratos skrev ikke det innlegget for at du ikke skulle få sove i kveld eller at du skulle bekymre deg for gutten din - hun skrev det i frustrasjon over hva hun skulle gjøre!

Skrevet

Mulig jeg er dum , naiv og trangsynt , men jeg skjønner ikke problemet ? Det er jo ikke vanskelig å ta hensyn ? Jeg ville heller lagt litt ære i det å gjøre alle til lags !

Tapas må jo foresten være det letteste i verden å lage uten gluten og melk ... spekemat , kokt asparges med spekeskinke , kylling satay med peanøttsaus , eller kyllingvinger , potetbåter , kn sikkert ramse opp en haug med tapas retter uten melk og gluten ! Jeg har hatt tapasselskap flere ganger , og vet at noen ikke liker ditt eller datt , og jeg prøver å ta hensyn til det ved å ikke blande alle ingrediensene i feks. salaten sammen , slik at de som ikke liker feta eller oliven slipper å pelle det ut !

Jeg tror snart det er tilfredstillende for dere å gjøre dere til matmartyrer ... Sorry , mulig jeg drar den litt langt , men jeg blir paff over at voksne mennesker tenker så trangt og ensporet !!!

Skrevet

Jeg bare liker deg mer og mer jeg Smellt P. Tjukka :o)

Ting blir ikke vanskeligere enn hva man gjør det til.

Skrevet

Skulle da bare mangle att man ikke skal ta hensyn til mennesker man inviterer på fest eller skal stelle istand til.

Godt for ungene å se og lære att alle ikke er like.

Jobber med meget syke ungdommer og merker når jeg er på tur med de att det er maaaange eldre og yngre som ikke er vant til det uvante. Glor peker eller stopper opp.Skremmende. Selv om dette ikke hadde noe med mat å gjøre handler det om empti.

Skal ikke mye til for å gjøre litt for att alle skal ha det bra =0) Natta til deg New mom kos til deg og gogutten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...