XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 annet enn hvetegrøt med frukt 6 mnd fra Nestle og melk!!! En gng i blandt (ikke hver dag en gang) kan han spise litt av en skorpe.. Han har fått masse frukt, banan blir han hard i magen av, mango liker han en dag men ikke en annen, eple liker han en gang i blandt... Han spiser youghurt og drikker saft, han kan også drikke vann... Jeg har prøvd å gi han brødskiver med alt slags pålegg, til og med sjokade og sånne ting, men brekker seg og blir sinna gang på gang.. Da vil han ikke ha mat, og han kan gå overraskende lenge uten mat! Han liker ikke fruktbegrenetil hipp og nestle heller.. Ikke vil han ha middagsglass, noen ganger vil hn kun smake på en potetbit med litt saus på som er på størrelse med en ert. En gang har han likt kokt laks! Hva gjør jeg?? Han er 16 mnd, og kan ikke leve på hvetegrøt, youghurt og melk!!!! Noen som har opplevd noe lignende? Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få han til å like brødskiver?? Kan det være at han ikke vil fordi han ikke har så mange tenner ennå?? Han har 8.. 4 oppe og 4 nede. Er noen jeksler som er akkurat kommet opp... Hjlep meg!!
It's all about me Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Har du snakket med en profersjonell om dette? Enkelte er bare rett og slett kresne og vasnkelige, men spisevegringer og brekninger ved biter kan også være et tegn på at det er noe de ikke tåler. Blir de dårlige av mat frister det jo ikke spesielt. Jeg kjenner iallfall igjen dette veldig godt.
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Gjorde det på hs på 1 års kontrollen.. Men ho sa at han får vitaminer og næring og vil spise annet når han er klar for det.. (Han får ikke porsjonen som står på pakka.. Han får mye mer, så han blir nok mett, men jeg inbiller meg at han skulle hatt litt mer korn etc. som er bedre for magen! Han er også full av energi (ingen tvil der) så han er ikke blitt slapp eller noe..
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 prøv å bland litt fulkornsgrøt sammen med hvetegrøten.litt mer for hver gang. har ikke så mange råd til deg egentlig. sliter også med snuppa men hun er bare 9 mnd. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå