Gå til innhold

Beregning av permisjonspenger, jeg har et PROBLEM!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ine tenker langsiktig.. tilhører egentlig MIK - forumet, men leke rjo litt med tanken da :) og gleder meg veldig til mannen gir klarsignal! (Tror ikke det er lenge til egentlig..)

Er litt arg i dag:

Så det så.... da må jeg jo få ut litt frustrasjon her inne...og det er heldigvis lov!

Som dere kanskje vet, noen av dere, så har jeg fått ny jobb i år; er fremdeles litt på den gamle jobben da! (50 % begge steder). Men det er klart at ny jobb krever mer å sette seg inn i. Da jeg fikk kontrakten, laaaang tid etter at jeg hadde sagt ja til tilbudet, stod det lønnstrinn. Og jeg hadde jo allerede begynt i jobben. Jeg visste ikke hva de ulike lønnstrinnene bestod i, og signerte. Ikke ante jeg at jeg ville GÅ NED i lønn! Og vet dere hva, det er faktisk snakk om over 20 000 (tyve tusen kroner!!!) mindre i årslønn! Jeg ble så arg! Og i dag snakket jeg med sjefen, og han sa at det var mitt problem... blæh..jeg hadde jo ansvar som arbeidstaker å følge med. Men herregud, de vet jo at jeg er ny! Nå skal jeg iallefall sende en søknad, etter å ha avtalt det med sjefen, som jeg kan be de se på sentralt. Og jeg tenker jo langsiktig vet dere.. tenker jo på "tenk om atte hvis om atte" jeg skulle bli gravid, da vil jo lønnen bli beregnet ut fra det jeg nå tjener.

Det vil si at jeg vil få mye mindre utbetalt enn om jeg hadde hatt den gamle jobben.

Så det jeg lurer veldig på, det er å gå tilbake til gamlejobben i august, det ønsker de der nemlig, å ha meg tilbake.

Så jeg lurer egentlig på: når kan jeg tidligst bli gravid for å få den lønnen i permisjon som min gamle jobb vil gi meg, men jeg begynner der i august neste år!?

Noen som skjønte spørsmålet mitt, forresten?

Håper på hjelp fra dere!

Tusen takk - klem fra Ine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon, så tror jeg at det er den lønna du har når du går ut i permisjon som gjelder. Ville ha hørt me dnav for sikkerhets skyld, for reglene er mange og kompliserte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...