Gå til innhold

Andre som har hatt styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen tok litt over 2 timer....ikke noe å trakte etter, men selvfølgelig greit å bli fort ferdig. Men det var VONDT! Andre som har hatt styrtfødsel? (Jordmor sier det er når fødselen tar under 3 timer...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte litt under 2 timer og syntes ikke det var så ille. Var vårt første barn. Husker at jeg tenkte under fødselen at "dette var jo ikke så ille".

Var ganske så sprek etterpå også, husker jeg syntes synd på de som gikk litt merkelig i gangen på avdelingen :-)

Skrevet

Ja, førstemann gikk det kjapt med, ca 2 timer her også fra 2 cm åpning. De to andre brukte heldigvis litt lenger tid, det var deilig!

Skrevet

Yepp:o))

Førstemann tok 2 timer og 15min, starta med vannavgang. Og søstra hans brukte en halv time mindre:o), og det var fra slimproppen gikk.

Intenst, men kjappt ferdig da:o))))

Skrevet

Ja, med nr tre. Fødselen tok en time og 45 minutter fra start til slutt. Heftige greier. Var støl i flere dager etterpå. Men forsåvidt greit å bli fort ferdig :-) Ikke skremt av opplevelsen og kunne sånn sett tenke meg flere barn (bortsett fra at vi ikke skal ha flere, da :-)

Skrevet

24 minutter fra første ri,til han var ute.. var heldigvis allerede innlagt,skulle settes igang dagen etter..

Skrevet

Mine nr. 3, 4, 5, 6 og 7 tok henholdsvis 75 min, 70 min, litt under 2 timer, litt under 2 timer og den kjappeste: 67 min. Men synes faktisk ikke det var noe "styrt" over noen av dem. Det var rolige herlige fødsler.

Skrevet

Jepp, 1 time tok herligheten!

Og det inkluderer 20 min utdrivning hehe!

DRITVONDT men takke meg til det fremfor maaaange drøye timer :)

Drømmefødsel om jeg får si det, dette var 2. gangs da.

Skrevet

Er styrtfødsel å regne på under tre timer er alle mine tre rakketter.. ;o)

1. mann var ute etter to timer fra vannet gikk, 2. mann 27. minutter med vannavgang som jeg ikke merket var gått (han lå og glippet slik at jeg bare lakk litt og var på kontroll på sykehuset) og med 3. mann brukte vi 45 minutter..

Kunne ikke tenke meg å bruke lengre tid for slike smerter kunne jeg ikke klart lengre enn det..

Skrevet

jepp, med nr 1 tok det 1 time og 15 min, ikke vondt. Og nr 2 tk det 23 min og ikke vondt. Bra vi har kort vei til Riksen....

Skrevet

første mann startert med vannavgang og fødsel på 4 dagen... fytti f...

andre mann startet med vannavgang og fødsel etter 1 time og 5 min. Glad dem kom springene når dem såg e lå på park plassen ja, var på føden i 10-15 min før hun va ute.

Skrevet

Legen deffinerte i hvertfal min andre fødsel som styrtfødsel (i motsettning til den første som tok 47 timer). "Styrtfødselen" var enkel og grei. Eneste problemet var at det ble litt hektisk med papirarbeidet i forrkant.

Skrevet

Min fødsel tok ca. 90 min., inkl. sying(2 sting).

Syns ikke det var hverken fint eller uholdbart. Første gang så visste ikke hva jeg skulle forvente.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed fra jordmødrene at jeg hadde hatt en såkalt styrtfødsel, ca 3t fra første rie,

Kom på sykehuset kl 01.30 og hun var ute 03.19.

Rakk ikke smertestillende og var også som noen har nevnt over, støl i et par dager...men var i dusjen en times tid etter fødsel og satt fint på rumpa dagen derpå :)

Skrevet

20 min og noe fra FØRSTE rie?

Det er jo helt syyyykt!

Fødte fort jeg også, men ikke såååå fort! Da rekker man jo å føde til en episode av greys da? (Før reklamepausen faktisk...)

Shit!

Brukte vel ca 3 timer fra 2 cm selv, så er "nesren" en styrtfødsel. Men fikk beskjed om at jeg måtte være forberedt på det neste gang...

Skrevet

Innihampen så heldige dere har vært da;)

*misunnelig*

Jeg er av det slaget som ikke klarer å sette helt i gang selv jeg, men siden jeg var førstegangs tok de ikke hensyn til det. (er arvelig, alle kvinner på morssiden har samme problemet)

Brukte "bare" 83 timer fra første ri jeg:(

Skrevet

Min fødsel med nr 3 tok under 2 timer fra første rie til hun var ute... Greit at fødselen gikk fort, men der og da var det jævlig.... fikk ikke pustepause mellom hver rie før det kom en ny en gitt....

Så jeg er spent på hvordan fødselen med nr 4 kommer til ¨å bli....

Dem var tenkt til å sende meg hjem den dagen jeg fikk henne, og jeg bor 3 1/2 time fra nærmeste sykehus....

Så jeg hadde vel fødd i bilen jeg da hehe....

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Er det 3 timer fra første tegn eller fra 2 cm?

Er det førstnevnte så har jeg ikke opplevd det, og er det det sistnevnte, så vet jeg ikke for åpninga var på 10 cm med snulla og 6 cm med vesla da de blei først sjekka.

Men fødslene var raske de, men de var alt fra intense. Har ikke hørt om særlig mange som har hatt rier som ligna på mine (uregelmessige og svake, men likevel effektive). Hadde ikke vannet gått med snulla så hadde jeg nok vært hjemme til jeg merka pressrier, og hadde vesla vært min førstefødte hadde det nok blitt ufrivillig hjemmefødsel.

Skrevet

brukte 25 min fra 3-4 cm og 12 min med pressrier... så det blir vel... 37 min tilsammen? men hadde rier som ikke ga effekt i 20 timer før det da... den siste stunden der var helt jævlig, hadde null pause mellom riene og et nedpress som ikke lignet grisen. håper det blir litt "roligere" neste gang.

Hadde 2 cm ca 2 timer før jeg hadde 3-4 cm, så da blir det vel nesten 3 timer fra 2 cm til hun var ute. så ja, blir vel styrtfødsel da=)

Skrevet

Åjada! første jenta var ute etter to timer og 20 min,jente nr to kom på en time og 27 min.

da var reisetiden til sykehuset en time og 15 min!!!;)

så jeg har fått beskjed om at neste gang må jeg ringe etter ambulanse så snart jeg tror det er noe på gang....

Kan risikere hjemmefødsel eller fødsel i ambulansen....

men begge fødslene var helt fantastiske!:)

Skrevet

Fra den aller første antydning til rie/sterk kynnere, var hun ute 4 timer senere. Jeg våknet hjemme kl 02 på natta, og hun var ute litt over 06.. Kom inn på sykehuset med 7 cm åpning..

Skrevet

brukte tre timer på fødsel (regnet fra 4 cm og dette var ifølge jm en styrtfødsel), gikk glatt å få ut og hadde bare lystgass..

jeg tror egentlig jeg hadde foretrukket litt lengre fødsel for alt ble så sinnsykt intenst, null pause mellom riene ...

Skrevet

Jepp. Andremann (jente) kom på 1,5 time fra vannet gikk. Ingen foregående rier eller noe. Pressriene startet ca. 20 min etter vannavgang, så det var en helvetes tur i bilen til sykehuset. Turen tok 20 min, og hun ble født 2 min etter at jeg var lagt i fødestilling.

Men hvis jeg skal sammenligne med førstemann hvor jeg hadde ineffektive rier i 18 timer før drypp og til slutt epidural, så foretrekker jeg siste fødsel (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...