Gå til innhold

hvor tungt kan jeg løfte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi flytter om dagene og har jo god hjelp men føler liksom ikke jeg kan sluntre unna alle løftinger så hva kan jeg løfte og ikke og hvordan?

Jeg er 8 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet kan du løfte så mye som du er sterk nok til. Har ikke endret seg det etter at du ble gravid. Men bruk fornuften og ikke røsk og slit i noe du egentlig klarer. Får du smerter, lar du være å løfte.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Ikke over 10 kg har jeg hørt...

Skrevet

Man skal være forsiktig med tunge løft fra gulvet og opp...

Skrevet

Svarte deg på 1 tri =)

Under den idioten "Anonym"..

Skrevet

takk for svar:) prøver løfte og gjøre mest mlig men kjenner jeg at det sliter på mage eller rydd og blir for tungt så lar jeg vere. Men så det er ikke farlig så lenge jeg føler jeg klarer det liksom??

Skrevet

du skal ikke overanstrenge deg på noe måte. jeg løftet min del i begynnelsen av svangerskapet... (har hest)

men mener jeg hørte noe om 10 kg.. men lurer på om det var når en hadde bekkenløsning... vetsje.. men er du usikker snakk med JM. lytt til kroppen din.

Skrevet

Den jm jeg hadde sist svangerskap, sa at jeg skulle være forsiktig med melkeposen fra butikken (hehe)

Den jeg har nå, sier jeg fint kan bære rundt på gutten min på 12 kg :)

Tror det er viktig at du kjenner etter hva som er greit for deg å bære, men husk at når du løfter, så bøy i knærne, og løft/bær nære kroppen!

Ikke anstreng deg for mye da. Kan du ikke heller stå i den nye leil/huset, og sette alt på plass i steden da ;) Da slipper du jo å bære for mye, og dere kommer fort i orden ;o)

Lykke til med flytten.

Skrevet

Min JM fortalte at jeg kunne løfte, men ikke anstreng deg for mye.. for da kan du bli plaget med rygg osv... men merker også at magen begynner å komme i veien for å bære div ting.. he he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...