Gå til innhold

Hjelp! Hun tar ikke flaska lenger! Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillepia mi på 3,5 mnd nekter å ta flaska...hun tok den i begynnelsen, men har fått den ganske sjelden, og nå tar hun den ikke lenger...:( flaska hun tok i begynnelsen var avent, men vil ikke ha den nå...har prøvd nuk og mam sine også nå, men hun blir like sint og skriker som bare det! nuk-flasketuten kommer det så masse ut av at hun ikke klarer å svelge unna ser det ut som... avent-tuten ser det ut som hun ikke skjønner hvor hun skal gjøre av, og mam ville hun rett og slett bare ikke ha når vi prøvde den i kveld!

Noen som har noen tips om hva vi kan prøve??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mam var det eneste jeg fikk gutten min til å ta. Men prøvde fra han var 3 mnd til han var 7 mnd... Du må nok bare prøve og prøve. Ha mm på flaska, eller litt sukkervann, bare for å få henne til å suge.

Kanskje hun tar den om det er "kjempesøtt" der. Så går du over til mm eller mme etterpå?

Skrevet

Lurt om flaskesmokken er god og varm (37 grader) før hun får den i munnen. Er flaskesmokken kald vil hun nok ikke prøve en gang. Ett tips jeg fikk på HS!

Skrevet

Okei...takk for svar!!:)

Mam-flaska har vi kun prøvd en gang, og det var i dag, så skal fortsette og prøve med den! så skal vi prøve noen av tipsene dine, og håpe at det løsner igjen snart!:)

Skrevet

Jeg har brukt bare Dr.Browns flasker til mine to små. Begge har tatt flasken kjempegodt. Bruker maltekstrakt i jeg da, for de liker smaken av det, og de får ikke hard mage av det=)

Skrevet

Slitsomt det der. Jeg måtte bort en dag da minsten var 4 mnd, og ha nekta plent å ta flaske. Endte med at pappa måtte gi melk med engangssprøyte. Ikke ville han drikke av kopp heller!

Både pappa og minsten var letta da jeg bare var borte noen timer ja :o)

Du kan også prøve mens du ammer, bare lure ut puppen og inn med flaska. prøv 1-2 ganger når du ammer, 1-2 ganger om dagen.

Jeg fikk det til etterhver med den metoden.

Skrevet

Takk og takk! alle råd mottas med takk!!:)

Skrevet

Skjønner forresten godt at det var fortvilende når du var borte hele dagen! ikke lett å sitte hjemme med en hysterisk baby! skal prøve å lure henne i morgen når jeg ammer, og ha flaska klar...hehe...:)

Skrevet

Har desverre ingen råd til deg, ville bare ønske lykke til:0)

Skrevet

Takk,takk, snille Thia! ;)

satser på at det går seg til etterhvert! (det må iallefall ha ordnet seg til 17.nov!!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...