Gå til innhold

HJELP TIL VALG AV PSYKOLOG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sånn vet dere om noen flink psykolog i OSLO/AKERSHUS (ROMERIKE-OMRÅDE).

Trenger virkelig å snakke om traume jeg har hatt for en tid siden. Føler jeg møter veggen snart. Fikk 10 sider fra fastlegen min som sa det er bare å bla. Det er ikke så lett, man vil jo til en som er flink.

Hvis dere har noen å anbefale så blir jeg veldig glad.

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om noen som har vært hos Gjermund Tveito på Bogerud. Han er en kjent mann som har jobbet mye med krisepsykologi. Vet ikke noe om hvorvidt han har kapasitet, men han kan i hvert fall anbefales.

Ellers er det viktig å tenke på at dette med psykolog er svært personavhengig. Husk at dersom du ikke føler at du får en psykolog hvor kjemien stemmer, eller du ikke føler deg vel, så ikke gi opp, finn en annen psykolog. Noen ganger må man prøve litt, før man finner en man liker. Og det er jo litt teit, når vi vet hvor lang ventetid det er for å få time ... :-/

Skrevet

Jeg anbefaler deg å sette deg på venteliste hos flere og ta time hos den som har ledig først. I ventetiden kan det være lurt å kontakte psykiatri-teamet i kommunen og ditt lokale DistriktsPsykiatriske Senter (DPS). Noen har stor nytte av å gå i gruppeterapi, gjerne i tillegg til samtaler hos psykolog.

Skrevet

Forskning viser at kjemi mellom behandler og pasient betyr mest for resultatet av behandlingen. Altså: hvis du ikke føler kjemi hjelper det lite å gå i terapi.

Skrevet

Uff jeg synes det er grusomt å prate om det blandt mange folk eller fremmede i det hele tatt egentlig. Har tidligere vært hos psyk.spl i distriktet, men hun har dessverre sluttet og det er lange ventelister.

Skrevet

... men du vet at det er lurt og at det kan hjelpe deg. Gjør det du vet er best for deg selv på sikt!

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...